Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosidan som bildbyrå??

Produkter
(logga in för att koppla)

Fransson

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har inte hunnit läsa alla inlägg i alla forum, så jag kanske sparkar in öppna dörrar.

Men en kväll när jag satt och tittade på de senast inlagda bilderna så började jag fundera på hur mycket bilder som i egentligen finns på Fotosidan.
Mindes då att jag hade sett en statistiksida någonstans. Och efter en stunds letande hittade jag den.
Ca 55.000 bilder
Det måste väl vara en bra början för en bildbyrå????

Skulle man kunna utveckla denna idén. (Om den nu inte redan har varit uppe för diskussion vill säga)

Med vänlig hälsning,
Ulf Fransson

Diskussionen har varit på tal.. Det är lite därför som funktionen portfolio finns. För att medlemmarna ska kunna visa upp sig utåt.

Nu kan jag lova att jag sticker en nagel i ögat på många...

Hur många av dessa 55000 bilder har egentliget ett värde för någon annan en sig själv.. Givetvis väldigt många, men det finns ett stort antal bilder som de potentiella köparna skulle vara tvungna att gå igenom som varken har bra kvalitet eller har ett kommersionellt värde...

Därför är det kanon med portfolion eftersom det kostar pengar och bara det verkligt bitna tycker att det känns meningsfullt!

NiklasK skrev:
Nu kan jag lova att jag sticker en nagel i ögat på många...

Hur många av dessa 55000 bilder har egentliget ett värde för någon annan en sig själv.. Givetvis väldigt många, men det finns ett stort antal bilder som de potentiella köparna skulle vara tvungna att gå igenom som varken har bra kvalitet eller har ett kommersionellt värde...

Därför är det kanon med portfolion eftersom det kostar pengar och bara det verkligt bitna tycker att det känns meningsfullt!

de flesta biderna har troligtvis ingen kommersiellt värde, då man lägger ut dem för att få konstruktiv kritik. håller med att de bilder som en ev. bildbyrå skulle vara intresserad finns i portfoliona hos medlemarna, där söker man inte kritik utan vill visa upp vad man har åstakommit

Precis vad jag menade.. Hade väntat mig påhopp från alla möjliga håll här!

Därför är det kanon om folk som handlar med bilder kollar runt bland portföljerna här och kanske hittar några bilder..

På det viset är väl fotosidan. se redan en bildbyrå bara det att inte själva byrån får något betalt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar