ANNONS
Annons

Fotosidan.se i PDA?

Produkter
(logga in för att koppla)

Olivlunden

Aktiv medlem
Är det möjligt att få fotosidan.se i sin PDA med hjälp av ActiveSync (eller liknande) för Pocket PC eller Palm?

Jag har för mig att konceptet har diskuterats på fotosidan.se tidigare. Någon hade uppenbarligen idéer på att översätta valda delar av fotosidan.se till en PDA. Är det någon som vet om dessa planer fortfarande existerar? Är det möjligt rent tekniskt?

BRA fråga...särskilt som många (jag!) har en P800. Det vore himla trevligt.
Jag skulle gärna se att diskussionsgrupperna fanns tillgängliga.

Jo, man kan ju tänka sig att man synkroniserar aktiva inlägg i diskussionsforumen, men även får välja på urval av de senaste bilderna, de 20 senaste annonserna etc, etc.

Jag tror att potentialen för denna tjänst skulle vara stor, mycket stor. Att exempelvis kunna kommentera den senaste bildskörden på bussen på väg till eller hem från jobbet.. Möjligheterna är obegränsade.

Det skulle vara fantastiskt! Livet skulle bli så mycket enklare.. =)

Tja, kör man GPRS är det >ganska< durt om man säger. Bilder går knappt att tanka hem alls med dagens priser, eller..? Jag WAP:ar lite. Med bara text är det OK men bilder, det är dyrt det...

...jaa..och? Ute på sjön är det lite knepigt med surfandet..:)
Kom på en sak...man kan ju FOTA lite kanske..(för en gångs skull...)

Walle skrev:
Undrar hur många av fotosidans användare det är som äger en PDA

Tja, det finns nog en och annan. En PDA är väl ett användbart verktyg på fältet? Inte för alla kanske men man ska nog inte underskatta behovet när folk är så elektrifierade och digitaliserade som de är idag..

Intresset borde existera - iallafall för de som inte skjuter digitalt. Själv har jag stor användning av att anteckna datum, plats bilderna togs, bländare, slutartid, film, you name it!

En ngt dold funktion som funnits sedan ngt år. Dock är det bara nyheterna som kan synkas här.

http://www.fotosidan.se/doc.htm/1786

Jag tror vi kollade på att synka forumen, men jag tror att det var lite meck. Antingen att det tog mkt "diskutrymme" på PDA:n men också ngt annat. Låt mig kolla och återkomma.

Jo visst är det ett användbart verktyg, jag skulle gärna ha en. Vore super att använda som anteckningsblock, bla. Men jag tycker att det är väldigt sällan man ser någon använda en.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar