Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosidan.se chat-kanal! Wow!

Produkter
(logga in för att koppla)

bjanha

Aktiv medlem
Fotosidan chat! Upptäckte denna funktion idag, oj oj oj, nu blir det ÄNNU mindre gjort på dagarna. Kul att snacka live med medlemmarna på fotosidan.se

IRC (anv t ex mirc från http://www.mirc.co.uk):
/server irc.mainloop.net:6667
/j #foto

arleklint skrev:
Det var kul att du dök upp där Björn.
Vi ses där igen :)

Jag hade minst lika roligt. Såklart jag kommer tillbaka, chatten kommer bli mitt andra hem. =)
Nu bär det av till landet i Västergötland och fotografering av bl a vattenfall.

Riktigt bra chatt. Hoppas fler kan sluta upp. Jag tänkte precis starta upp en ny kanal i IRC men så tänkte jag att jag söker först och ser om något ljushuvud gjort samma sak redan och det hade nån ju =)

Vi ses i chatten!!!

1,9 på högskoleprovet gör ingen nytta eftersom jag inte förstår hur chatt å sånnt fungerar.

Jag lyckas aldrig komma in/ut på chatten och det där med mirc är för mig en annan värld.

Tyvärr...

mipert skrev:
1,9 på högskoleprovet gör ingen nytta eftersom jag inte förstår hur chatt å sånnt fungerar.

Jag lyckas aldrig komma in/ut på chatten och det där med mirc är för mig en annan värld.

Tyvärr...

Se på min profil, där är en guide till snabbstart men byta ut #fotosidan till #foto ;)

-komsi, komsi...
*försöker locka mipert över till chatten*
den som inte provar får aldrig veta hur mysepyse det kan vara... ;o)

Estethia skrev:
-komsi, komsi...
*försöker locka mipert över till chatten*
den som inte provar får aldrig veta hur mysepyse det kan vara... ;o)

Hördu du, du kan ju inte locka folk till chatten och sen bidra med din frånvaro där, snacka om tomma löften.
:)

bara för att jag inte är inloggad i detta nu betyder väl inte något?
;o)
*springer till dagis för att hämta busungen*

puppetm skrev:
Se på min profil, där är en guide till snabbstart men byta ut #fotosidan till #foto ;)
Tyvärr, jag har tittat på instruktionen förut och hämtat hem mIRC(?) men i XP ser det inte ut som på dina skärmdumpar.

Inget ”Add” som exempel.

Nu går jag hem och pussar mina tre tjejer istället.

mipert skrev:
Tyvärr, jag har tittat på instruktionen förut och hämtat hem mIRC(?) men i XP ser det inte ut som på dina skärmdumpar.

Inget ”Add” som exempel.

Nu går jag hem och pussar mina tre tjejer istället.

Får skriva en ny enbart till dig då;)
Den dyker ner i din mail nån gång snart ;)

Dags att göra lite reklam för den eminenta fotosidan.se-chatten igen. Jättemånga är vi från fotosidan.se som varje kväll träffas och minglar, bråkar, skrattar, gråter, kastar fisk (hej mollan :)), och ibland t o m diskuterar kameror och fotografering.

Du hittar oss på irc-servern irc.mainloop.net och kanalen heter #foto

För dig som inte är så hajj på hur man kommer igång har nyblivne Canon 1Ds-ägaren Daniel (puppetm) skrivit en lite "how-to" som du hittar här: http://www.fotosidan.se/doc.htm/1927

Att chatta är kul och man blir lätt biten. Men varning dock, har du en gång testat så kan det vara för sent...
;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar