Annons

Fotosidan=sandlåda

Produkter
(logga in för att koppla)

D76

Aktiv medlem
Hej!
Jag är relativt ny medlem här på fotosidan och är i övrigt nybörjare inom den ädla fotokonsten. Jag har surfat runt en hel del i forumen och har hittat massor av nyttiga saker att ta till sig, men så till "problemet". Många trådar handlar mest om att kasta skit på varandra vilket skapar en väldigt otrevlig stämning. Istället för att till sig varandras åsikter och diskutera som civiliserade människor är ofta attityden "jag har rätt och du har fel". Senaste exemplen som jag kommer på spontant var en tråd om D60 som spårade ut totalt. Samma sak med någon tråd om kritik av andras bilder utan egna prestationer. Kan vi inte alla försöka skapa en trevlig stämning och sluta kasta skit :)
Tack för mig och lycka till med bildskapandet....

Tyvärr blir det så i ett forum av detta slag. 10000 medlemmar betyder också en hel del åsikter. Som vi alla vet så har inte alla samma åsikter och tur är väl det. Dessutom är det ganska enkelt att slänga ur sig olämpliga ord då Internet inte är ett personligt medium. Man känner ju kanske inte personligen den andra personen som man gnäller på. Tyvärr är det inte mycket att göra åt, mer än att upplysa medlemmarna om att försöka tänka på hur de uttrycker sig.

Det är ju så att vad en 20-åring säger, kanske inte uppskattas av en som är 50 år och likadant tvärtom. Jim och jag har sänkt vår toleransnivå något nu, eftersom det har kommit upp några trådar som spårat ur och blivit till personangrepp istället för att föra diskussionen vidare.

Annat att tänka på är att respektera varandras åsikter, samt att även om man har sin inställning klar, inte försöka pådyvla andra att den är den enda riktiga.

Med detta sagt önskar jag alla medlemmar en härlig höst med många fina fototillfällen.

Mvh

Jeppe

Jag håller med er båda att det är synd att man inte kan respektera varandra.
Tyvärr har denna tråd varit uppe ett antal ggr tidigare och man har inte blivit klokare av det snarare tvärtom mycket tråkigt det är väl bara inse att alla kommer inte överens med alla

Det kan inte vara lätt att vara forumvärd...
Men det är jädrans bra att ni finns med. Utan kung blir det kaos.

Men hur står det till med jämställdheten bland fotosidans administratörer? Tänk om det var möjligt att finna en kvinna som var villig att ställa upp på det slit som ni gör. Det skulle jag tycka var kul. Jag fattar inte hur ni har tid... Det är i alla fall mycket uppskattat skall ni veta!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar