Annons

Fotosidan på fall !!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

dh_usa.com

Medlem
Nu har jag tröttnat! Jag försöker att kommentera ett antal av alla nya bilder som läggs upp varje dag, och jämt så är det någon som lagt upp vad jag vill kalla "familjealbumsbilder". Ni vet, "pang på" bilder på sina barn eller husdjur, utan någon som hälst känsla eller stil!

Något måste göras åt detta, men vad?

[email protected] skrev:
Nu har jag tröttnat! Jag försöker att komentera ett antal av alla nya bilder som läggs upp varje dag, och jämt så är det någon som lagt upp vad jag vill kalla "familjealbumsbilder". Ni vet, "pang på" bilder på sina barn eller husdjur, utan någon som hällst känsla eller stil!

Något måste göras åt detta, men vad?

Håller helt med dig :(

Nu är det tyvärr(?) så att vi lever i en demokrati där känsla och stil är en relativ sak. Jag kan hålla med dig på sätt och vis men hur ska det kontrolleras?

svar till ovanstående

Du har helt rätt, dekokrati är viktigt. Men jag tror att sidans nivå skulle öka om alla var tvugna att betala för att få lägga upp sina bidler. Men då faller ju också antalet besökare, vilket inte är så bra för dom som jobbar med sidan.
Så det är ju en svår fråga, men jag tycker ändå att något snart måste göras.

Jaja! Inte i ordets rätta bemärkelse då! Men smak är ändå svårt att kategorisera så att det kan komma en bestämmelse om hur en "bra" bil ska se ut. Att betala kan vara ett sätt, ja.

Är det inte bara att studsa förbi bilder i en kategori man inte gillar?? om kattungar är störande, gå till nästa bild... nån kanske tycker hemskt illa om svartvita bilder, ska vi ta bort dem då? Nån tycker inte om nakna flickor, nä förresten, såna gillar alla, men vem ska avgöra vad som får visas här? Du? Jag? Webmastern?

/kg, som kan bli vådligt irriterad på somligas sätt att stava, men aldrig säger nåt om det...

Jag håller helt och hållet med er om att fotosidans kvalité har försämrats den senaste tiden. Har funderat över vad som skulle kunna göras åt saken och jag tycker att de bilder som ej blivit kommenterade efter 12 timmar automatiskt tas bort av fotosidans server, på så vis slipper man en massa "familje bilder" på servern. PÅ så vis ökar kvalitén.

När det gäller vad man får lägga upp och inte får lägga upp så är det en svårare fråga.

Varför denna snobbiga inställning? :<)

Vem bestämmer vad känsla är?
Allt kan och bör visas.
Det finns mer eller mindre bra foton i alla kategorier.

Regler

När man lägger upp en bild, så står flöjande text!

"Idéen med kritikalbum är att du skall utvecklas som fotograf, inte visa upp hur fin din katt är tex. Vill du mest visa upp dina bilder för vänner och bekanta så rekommenderar vi istället MSN Foto"

[email protected] skrev:
Jag försöker att kommentera ett antal av alla nya bilder som läggs upp varje dag, och jämt så är det någon som lagt upp vad jag vill kalla "familjealbumsbilder".
Imponerad att du anstränger dig att kommentera, men vad är problemet med att hoppa över de ogenomtänkta bilderna på samma sätt som du hoppar över en bra bild som du dock inte känner dig inspirerad att kommentera?

Åtgärder har ju dessutom gjorts - utan att betala kan man bara ladda upp en bild/vecka. Den åtgärden räckte alltså inte?

Helt klart så är det inte borttagande av dåliga bilder som bör vara lösningen, målet är väl ändå att slippa folk som vill visa upp sina katter fotograferade rätt på osv... vi vill väl få bort de som knappast är intresserade av foto och inte direkt vill utveckla sig..

Genom att en avgift så kan man vara säker på att få intresserade medlemmar..

Dessvärre är det väl så också att det kan hindra några småintresserade från att utveckla intresset..

Näe, det finns nog ingen bra lösning..

En bra ide kan väl vara att använda sökfunktionen så slipper vi ha en massa disskutiontrådar som liknar varandra !

Hur svårt är det egentligene att plocka ut dom bilder just NI är intresserade av ?

Re: Varför denna snobbiga inställning? :<)

Wolfgang skrev:
Vem bestämmer vad känsla är?
Allt kan och bör visas.
Det finns mer eller mindre bra foton i alla kategorier.

Hänvisar fortfarande till;

"Idéen med kritikalbum är att du skall utvecklas som fotograf, inte visa upp hur fin din katt är tex. Vill du mest visa upp dina bilder för vänner och bekanta så rekommenderar vi istället MSN Foto"

festfotografen skrev:
En bra ide kan väl vara att använda sökfunktionen så slipper vi ha en massa disskutiontrådar som liknar varandra !

Hur svårt är det egentligene att plocka ut dom bilder just NI är intresserade av ?

Men om man vill kommentera dom nya bilderna så dyker ju också dessa "pang på" bilder upp!

Det är ju lite svårt att söka på "nya bilder -katt och hund bilder"

SunKi skrev:
Helt klart så är det inte borttagande av dåliga bilder som bör vara lösningen, målet är väl ändå att slippa folk som vill visa upp sina katter fotograferade rätt på osv... vi vill väl få bort de som knappast är intresserade av foto och inte direkt vill utveckla sig..

Genom att en avgift så kan man vara säker på att få intresserade medlemmar..

Dessvärre är det väl så också att det kan hindra några småintresserade från att utveckla intresset..

Näe, det finns nog ingen bra lösning..

Trodde att det redan var infört avgifter och grund medlemmar kan bara lägga upp 1bild/vecka !

Daniel, dömmer Du ut alla kattbilder i förväg?
Vad gäller för hundar, hästar och flickvänner?
Och vem bestämmer vad en familjebild är?
Om jag fotograferar ett barn som inte är mitt eget, kan det visas paa fotosidan, tycker Du?
Eller är alla barnbilder förbjudna?
Den regeln Du hänvisar till har jag aldrig förstaatt mig paa.
Ursäkta, stavningen, men jag skriver just nu fraan Berlin.

Senast ändrad:
Wolfgang skrev:
Daniel, dömmer Du ut alla kattbilder i förväg?
Vad gäller för hundar, hästar och flickvänner?

Det är klart att jag inte dömmer ut alla kattbidler i förväg, men som nog också du sett så finns det ett antal som bara är "pang på" bilder. Det är dom jag stör mig på, det kvittar om det är en katt, hund, häst eller flickvän. När man får kännslan av att personen bara vill visa upp sin söta katt, hund, häst eller flickvän och inte bryr sig ett dugg om kritiken, det är så jag blir irriterad. Det men katten var bara ett exempel!!!

Hej

Har även jag haft samma känsla. Har inte lagt upp en enda bild på länge.

Men gjorde ett test med 7 bilder för drygt en vecka sedan efter ett långt uppehåll, och kan konstatera att jag hade fel i den känslan.

Har fått kvalitativa och bra kommentarer på dessa bilder direkt, inte många, men bra kommentarer som ger mig tips jag uppskattar.

Så, se inte enbart mörkret!

Roine

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar