seamonster
Aktiv medlem
Det har talats mycket om vilka bilder som är lämpliga att ladda upp på Fotosidan. Det sägs, att för kvalitetens skull bör vi hålla oss till bilder som vi verkligen är nöjda med och som samtidigt inte kan klassas som ”familjefoton”. Det talas mindre om hur vi kommenterar varandras bilder. Många är duktiga på att hitta fel och har ibland ett helt föredrag om vad denne inte gillar och ibland med hänvisningar till någon fånig regel. Varför finner man sällan samma energi och välvilja till kommentar när en bild anses vara bra och lyckad? Oftast är det några ord, och jag vet, även jag kan vara fåordig. Det jag menar är, att det är tröttsamt att se alla "sågningar" som i det här laget är flera spaltmeter, och jag förundras över varför det läggs en sådan energi på att kommentera sånt.
Så, det pratas om att ladda upp "rätt" bilder, men jag vet inte om det är "rätt" personer som ger kommentarer när dessa inte klarar av att ge konstruktiv kritik. Har inte även det att göra med kvalitén för hela Fotosidan? Varför hänvisas inte dessa till MSN Chatt eller något?
Kort och gott; bör det inte läggas lika stor vikt på hur vi kommenterar som vilka bilder vi väljer att ladda upp?
/Marcus
Så, det pratas om att ladda upp "rätt" bilder, men jag vet inte om det är "rätt" personer som ger kommentarer när dessa inte klarar av att ge konstruktiv kritik. Har inte även det att göra med kvalitén för hela Fotosidan? Varför hänvisas inte dessa till MSN Chatt eller något?
Kort och gott; bör det inte läggas lika stor vikt på hur vi kommenterar som vilka bilder vi väljer att ladda upp?
/Marcus