Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosidan - där fotografer möts

Produkter
(logga in för att koppla)

kriss

Avslutat medlemskap
Jo, det känns lite rörigt! speciellt när man varit borta ett tag och vill läsa nya trådar. Märker att det varit många meningskiljaktigheter inom ämnet bondage. Tänkte klämma in en åsikt, men det kändes så rörigt... och sen märkte jag också att trådarna stängts. :-o

Okay, bråk är ju inte kul, fast samtidigt tycker jag att saker ska "pratas ut" och inte bara stängas. Och har det gått så långt att det måste stängas, så kan man isåfall ta bort hela tråden. Äsch jag vet inte, ville väl mest bara säga att jag också tycker att det känns lite rörigt. Även mitt inlägg här och nu... haha.

Så nu när jag ändå är igång kan jag ju lika gärna klämma in min bondage-åsikt också. Jo... Jag är alltså ingen "bondage-typ" och tycker inte heller att såna bilder är speciellt trevliga. Fast jag är inte speciellt inskränkt av mig, så jag blir inte upprörd eller så... tycker inte att de är så hemska så jag går och gömmer mig eller nåt. Det är ju trots allt bara bilder. MEN... Jag tänker mycket på att många BARN är på fotosidan, så jag tycker ändå att en gräns måste dras. Så när jag tänker på om en bild passar in på fotosidan eller inte (naket eller sexrelaterat alltså) så tänker jag "Skulle det störa mig om mina barn såg detta".

Och då känner jag väl ungefär så här:

* En naken människa sitter på en stubbe och luktar på en blomma = Helt okay, det får barn se.

* En halvnaken lite läderklädd människa med dominant ansiktsuttryck = Ja, det är väl okay att de får se.

* En halvnaken lite läderklädd människa med vapen eller tex handbojor eller nåt som tyder på att våld hör ihop med sex = Nej, sånt ska inte barn se.

~Kriss~

Jag måste bara påpeka att fotosidan är mellan fotograf till fotograf, för att vi skall utvecklas som fotografer. Jag tycker alltså inte att man bör låta barn sitta och surfa bilder på fotosidan, inte ens med vuxna i sällskap. Det kan dyka upp mycket starka bilder. Sajten vänder sig till vuxna människor, bara så att vi inte glömmer detta!

Men detta är naturligtvis upp till varje förälder att bedömma.

Det har du rätt i David, och jag tror väl inte heller egentligen att SÅ många barn ens skulle vara intresserade av fotosidan om de nu inte har fotografering som intresse. Mina barn brukar i alla fall inte bläddra omkring här.

Fast jag tänkte mer på tex 15-16 åringar, (och även yngre) som också är medlemmar på fotosidan.

Aaj... nu har vi kommit ifrån ursprungsämnet igen! ;-) Men man kaske skulle kunna ha en "Jag är över 18" -knapp vid extrema bilder? Äsch jag vet inte. Bara lite spontana tankar...

~Kriss~

Nu vrider tråden, men jag svarar. Nej, jag vill inte ha sådana knappar, det kommer inte att fungera. Jag vill att alla som surfar på fotosidan skall ha förstått dess syfte.

Vi kommer därför att ytterligare klargöra syftet, genom att lägga till ett "avtal" som man måste godkänna när man blir medlem, där detta och andra saker tydligt klargörs. Just för att det inte skall bli några missuppfattningar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar