Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoresa

Produkter
(logga in för att koppla)

evak

Ny medlem
Hej!
Min pappa fyller snart 60 år och han är en hängiven naturfotograf. Vi barn vill gärna ge honom en fotoresa i present men jag har svårigheter att hitta något sådan på nätet... Är det någon här som känner till någon resa under nästa år eller ett ställe där man kan hitta en sådan resa?

Tacksam för svar!

Hej!

tack för snabbt svar - med vår budget så får det nog bli sverige/norden - jag kan inte säga någon exakt budget... Det får vi ta ställning till så småningom

STF ordnar naturfotokurser i Grövelsjön varje år. Kontakta Terje Hellesö, medlem här på Fotosidan, han har varit kursledare där i flera år.

Kolla annars i senaste årgången av tidningen FOTO. Bland småannonserna längst bak i tidningen hittar du ofta info om olika fotokurser/fotoresor.

Hur mycket är det är tänkt att resan får lov att kosta? Bör det vara en organiserad resa eller tror du att han gärna reser iväg på egen hand?

Några övergripande alternativ beroende på vad det får kosta och hur pass hängiven/kunnig din far är inom naturfoto:

- En fotovecka i svenska fjällen med en professionell fotograf som handledare/guide.

- En resa till det natursköna Norge..lämpligtvis till trakterna kring Lofoten.

- Kanske en safariresa till Tanzania

- Eller varför inte skicka honom till det mystiska Island!? Det är godis för en naturfotograf..

Precisera gärna ungefär vad det är för typ av resa du och dina syskon har tänkt att det ska bli. Det blir lättare då att komma med konkreta och passande förslag.. :=)

Okej..nu hade du visst hunnit specificera lite mer.. ;=).

Då rekommenderar jag som sagt en fotovecka i svenska fjällen med en professionell fotograf som handledare..

..eller om han vill fotografera på egen hand..en resa till Lofoten i Norge.

Men både i Sverige och Norge finns det så mycket att välja på att ni kan skicka honom i princip var ni vill utan att han kommer bli missnöjd med utbudet.. ;=)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar