Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotoresa för alla på fs till Västkusten i november
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Sätter bevakning på den här tråden. Datum och platser ser ut att passa mig bra ) Om inget annat kommer i vägen finns det risk att ni får se mig på resan.
micke.svensson
Aktiv medlem
Jag också!
Hej,
Låter som en bra tur. Jag hänger på! Har ni kollat på boende? Det finns ju vandrarhem både i Hunnebostrand och i Smögen.
/Micke
Hej,
Låter som en bra tur. Jag hänger på! Har ni kollat på boende? Det finns ju vandrarhem både i Hunnebostrand och i Smögen.
/Micke
Enfotograf
Aktiv medlem
Arleklint
Aktiv medlem
Re: Jag också!
Ja det jobbas på att hitta lösningar på både boende, mat och allt som kan behövas
micke.svensson skrev:
Hej,
/Micke
Ja det jobbas på att hitta lösningar på både boende, mat och allt som kan behövas
dapa
Aktiv medlem
Re: tjurpannan
Jag kan också rekomendera tjurpannan.
Andra lämpliga fotoplatser för stormbilder är:
- Islandsberg, Skaftö (långt att gå, men man kan få med en gammal fyrvaktarbostad i stormbilderna)
- Stångehuvud, Lysekil
- Malmön (mycket grund och brott utanför!)
Alla tre platserna har öppet hav rakt ut.
Sverre skrev:
Halloj!
Ser att ni är sugna på att åka till Västkusten för att fota. Kan starkt rekomendera Tjurpannan i Norra Bohuslän. Om det är nått ställe som det blåser kraftigt på, så är det tjurpannan.
yrkesfiskarna har alltid haft stort respekt för området.
http://www.vastkuststiftelsen.se/VisaNaturres.asp?id=503
Mvh Sverker (som bor nära tjutpannan)
Jag kan också rekomendera tjurpannan.
Andra lämpliga fotoplatser för stormbilder är:
- Islandsberg, Skaftö (långt att gå, men man kan få med en gammal fyrvaktarbostad i stormbilderna)
- Stångehuvud, Lysekil
- Malmön (mycket grund och brott utanför!)
jernweg
Aktiv medlem
Re: Re: tjurpannan
Har Ramsvikslandet också...dessutom närheten till Malmön. Fykan ute på Ramsvikslandet är också rätt tacksamt...
//Jonas
dapa skrev:
Har Ramsvikslandet också...dessutom närheten till Malmön. Fykan ute på Ramsvikslandet är också rätt tacksamt...
//Jonas
jernweg
Aktiv medlem
Nja, lite längre tid tar det nog....i alla fall med minibuss....
Det är ca. 4 mil från Hunnebostrand till Grebbestad, och det är rätt många krökar på den vägen.
Men du har helt rätt, håller man sig till den delen av kusten är det inga långa tider i bilen, i alla fall inte i November.
//Jonas
Det är ca. 4 mil från Hunnebostrand till Grebbestad, och det är rätt många krökar på den vägen.
Men du har helt rätt, håller man sig till den delen av kusten är det inga långa tider i bilen, i alla fall inte i November.
//Jonas
Staffan
Aktiv medlem
Jag var nere för två år sedan runt den 20:e oktober och bodde på vandrarhemmet i Fjällbacka. Därifrån var det ganska nära till Tjurpannan, Weddö, Valö och Ramvikslandet. Dessutom finns det affär och matställe inom närhåll. Fjällbacka i sig är trevligt och öarna utanför tycker jag är vackrast på västkusten.
/Staffan
/Staffan
Arleklint
Aktiv medlem
Langsor skrev:
Är helgen 13-14 preliminär eller bestämd?
Tänkte jag skulle lyckas följa med denna gången!
Info kommer från de som roddar resan. Saker kan ändras efter att jag lämnat.
camag
Aktiv medlem
Helgen 12-14 november gäller.
Vi kommer att höra av oss snart och tala om hur allt skall gå till.
Vi har en diskussion på gång (jag, Kerstin Magneson och några till) och vill vänta lite med att släppa info.
Hav tålamod!
Möjligen, jag säger möjligen, vi att samarbetar med FotoVäst och då kommer infon i det forumet. Men jag hör av mej när jag vet mer.
/Catarina
Vi kommer att höra av oss snart och tala om hur allt skall gå till.
Vi har en diskussion på gång (jag, Kerstin Magneson och några till) och vill vänta lite med att släppa info.
Hav tålamod!
Möjligen, jag säger möjligen, vi att samarbetar med FotoVäst och då kommer infon i det forumet. Men jag hör av mej när jag vet mer.
/Catarina
Rolz
Avslutat medlemskap
Verkar spännande!
Tror nästan att jag skulle kunna dyka upp men får bestämma mig def. när detaljerna kommer upp.
Om det blir av så får vi försöka samåka givetvis men det låter sig säkert fixas.
Nu håller vi tummarna för att vi kan få över lite av alla orkaner som hemsöker Florida lagom till denna novemberhelg
//Ronney
Tror nästan att jag skulle kunna dyka upp men får bestämma mig def. när detaljerna kommer upp.
Om det blir av så får vi försöka samåka givetvis men det låter sig säkert fixas.
Nu håller vi tummarna för att vi kan få över lite av alla orkaner som hemsöker Florida lagom till denna novemberhelg
//Ronney