Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotoplatser Uddevalla
- Trådstartare andreassofus
- Start datum
andreassofus
Aktiv medlem
Snyggt. Är platsen lättillgänglig med bil eller måste man gå långt?
arvid_97
Aktiv medlem
Snyggt. Är platsen lättillgänglig med bil eller måste man gå långt?
Ja man kan köra med bil tills kanske en km innan och sen får man gå men det är enkel terräng så även om man har tung packning är det lättillgängligt
Jag försökte geotagga bilden i flickr med det funkade inte men sök på stångehuvuds naturreservat så ser du var du kan parkera.
Senast ändrad:
PererikL
Aktiv medlem
Det där kan va värt en tur. Är det strax väster om korpåsvägen 29 om man kikar på google maps?I Munkedal finns ett mycket fint fall litet norr om samhället i Örekilsälven. Om du tar Korpåsvägen i Munkedal och sedan höger mot Strömhagen
andreassofus
Aktiv medlem
Ja man kan köra med bil tills kanske en km innan och sen får man gå men det är enkel terräng så även om man har tung packning är det lättillgängligt
Jag försökte geotagga bilden i flickr med det funkade inte men sök på stångehuvuds naturreservat så ser du var du kan parkera.
kollar man på kartor så finns det väg ända ut till pinneviksvägen. Ser ut att vara en liten hamn där. kollar man runt på google earth i det området och kollar på bilderna så visas massa bilder från stångehuvud.
Sedan finns det en ö utanför området som heter stångehuvud naturreservat. syns inte att det är någon bro över dit. är du säker på att det är just naturreservatet jag ska till?
ser även på google earth att det ligger en fotbollsplan där, även en hamn som heter stångholmsund som ligger direkt efter.
sen direkt efter så har du ett stort klipplandskap. längre bort på klipplandskapet finns en liten hamn till som heter munkevik. Är det inte i dessa områden folk fotar i när dom säger stångehuvud? Eller har dom tillgång till båt och åker över till reservatet?
andreassofus
Aktiv medlem
ok skönt att veta att jag inte måste köpa mig en båt för att komma ut till ön då
men man kan ju köra ända till munkevik verkar det som med tanke på att det är en hamn. så vart är det en km gångväg till menar du? är det om man vill va i mitten gångonstans kanske?
men man kan ju köra ända till munkevik verkar det som med tanke på att det är en hamn. så vart är det en km gångväg till menar du? är det om man vill va i mitten gångonstans kanske?
arvid_97
Aktiv medlem
Det går inte att köra bil dit för att de har satt upp grindar vid pinnevik och bredvid fotbollsplanen du såg. Men som sagt det är ingen jobbig terräng så det är ingen svår promenad.
andreassofus
Aktiv medlem
Ok men var ska man lämpligast parkera då? Om man vill till den där lilla sjöboden?
Är det skyltat till stångehuvud?
Går man över berg och klippor för att komma dit eller är det gångstigar och småvägar?
Mycket frågor nu men jag åker i morgon och vill vara förberedd
Går man över berg och klippor för att komma dit eller är det gångstigar och småvägar?
frwe
Aktiv medlem
Det där kan va värt en tur. Är det strax väster om korpåsvägen 29 om man kikar på google maps?
Det är rätt plats, går inte att missa. Man når fallet från andra sidan också, det går en gångbro över älven på toppen av fallet. Det går att ställa bilen på Torpvägen, väster om fallet, så är det bara ett par hundra meter ner. /Frode
arvid_97
Aktiv medlem
Ok men var ska man lämpligast parkera då? Om man vill till den där lilla sjöboden?
Det blir enklast om du parkerar vid Pinnevik och så är vägen ut till stångehuvud skyltad med kuststigen. Om man ska ut till fyrhuset får man gå lte i berg men det är vanlig väg ut till stångholmesund och sen är det stig. Jag tror inte det är skyltat till Stångehuvud tyvärr men hittar du inte så får du fråga
andreassofus
Aktiv medlem
Ok så jag kan parkera antigen vid stångehuvudsund eller pinnevik alltså? Därifrån ör det stig ut till stångehuvud?
andreassofus
Aktiv medlem
Tusen tack för all hjälp Arvid
arvid_97
Aktiv medlem
Tusen tack för all hjälp Arvid
Inga problem!
När kommer du hit? Fredag eller Lördag? Jag hänger gärna med!