Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoplatser Uddevalla

Produkter
(logga in för att koppla)
Snyggt. Är platsen lättillgänglig med bil eller måste man gå långt?

Ja man kan köra med bil tills kanske en km innan och sen får man gå men det är enkel terräng så även om man har tung packning är det lättillgängligt :)

Jag försökte geotagga bilden i flickr med det funkade inte men sök på stångehuvuds naturreservat så ser du var du kan parkera.

Senast ändrad:
Ja man kan köra med bil tills kanske en km innan och sen får man gå men det är enkel terräng så även om man har tung packning är det lättillgängligt :)

Jag försökte geotagga bilden i flickr med det funkade inte men sök på stångehuvuds naturreservat så ser du var du kan parkera.

kollar man på kartor så finns det väg ända ut till pinneviksvägen. Ser ut att vara en liten hamn där. kollar man runt på google earth i det området och kollar på bilderna så visas massa bilder från stångehuvud.

Sedan finns det en ö utanför området som heter stångehuvud naturreservat. syns inte att det är någon bro över dit. är du säker på att det är just naturreservatet jag ska till?

ser även på google earth att det ligger en fotbollsplan där, även en hamn som heter stångholmsund som ligger direkt efter.
sen direkt efter så har du ett stort klipplandskap. längre bort på klipplandskapet finns en liten hamn till som heter munkevik. Är det inte i dessa områden folk fotar i när dom säger stångehuvud? Eller har dom tillgång till båt och åker över till reservatet?

Det är själva klipplandskapet mellan Stångholmesund och Munkevik som är reservatet och där man fotar, det finns ett gammalt fyrhus längst ut som är ett känt motiv. Google har antagligen satt namnet fel.

/Arvid Gustafsson

ok skönt att veta att jag inte måste köpa mig en båt för att komma ut till ön då :)

men man kan ju köra ända till munkevik verkar det som med tanke på att det är en hamn. så vart är det en km gångväg till menar du? är det om man vill va i mitten gångonstans kanske?

men man kan ju köra ända till munkevik verkar det som med tanke på att det är en hamn. så vart är det en km gångväg till menar du? är det om man vill va i mitten gångonstans kanske?

Det går inte att köra bil dit för att de har satt upp grindar vid pinnevik och bredvid fotbollsplanen du såg. Men som sagt det är ingen jobbig terräng så det är ingen svår promenad.

Ok men var ska man lämpligast parkera då? Om man vill till den där lilla sjöboden?
Är det skyltat till stångehuvud?

Går man över berg och klippor för att komma dit eller är det gångstigar och småvägar?

Mycket frågor nu men jag åker i morgon och vill vara förberedd :)

Det där kan va värt en tur. Är det strax väster om korpåsvägen 29 om man kikar på google maps?

Det är rätt plats, går inte att missa. Man når fallet från andra sidan också, det går en gångbro över älven på toppen av fallet. Det går att ställa bilen på Torpvägen, väster om fallet, så är det bara ett par hundra meter ner. /Frode

Ok men var ska man lämpligast parkera då? Om man vill till den där lilla sjöboden?
Är det skyltat till stångehuvud?

Går man över berg och klippor för att komma dit eller är det gångstigar och småvägar?

Mycket frågor nu men jag åker i morgon och vill vara förberedd :)

Det blir enklast om du parkerar vid Pinnevik och så är vägen ut till stångehuvud skyltad med kuststigen. Om man ska ut till fyrhuset får man gå lte i berg men det är vanlig väg ut till stångholmesund och sen är det stig. Jag tror inte det är skyltat till Stångehuvud tyvärr men hittar du inte så får du fråga :)

Ja precis!

Kom på att det är skyltat överallt till havets hus som ligger precis i närheten av pinnevik så följ skyltningen dit.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar