Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotoplatser i Göteborg
- Trådstartare martinh
- Start datum
frillerill
Ny medlem
Alfons2 skrev:
Plåta båtar - inomhus(!) - sjöfartsmuseet!
Gillar man bättre begagnade båtar kan man bege sig till Drömmarnas/Suckarnas kaj vid gamla gasklockan. Här finns det i alla fall rost i överflöd =).
MathiasT
Aktiv medlem
lotelo skrev:
Tack för tipset. Jag bestämde mig dock för en annan båt. Ostindiefararen Kanske kan vara kul att gå ombord en stund. Hoppas att det inte är något fotoförbud bara. Någon som varit där?
Jupp, jag har varit där. Jag både fotograferade och videofilmade.
FouFoto
Aktiv medlem
Alfons2 skrev:
Västra frihamnspiren = "bananpiren"
Ska naturligtvis vara "Södra frihamnspiren".
Sorry.
RolandM
Aktiv medlem
Lisseberg under en hel dag som avslutas med kvällsfoto med attraktionerna upplysta. Idé till plåtning är att ta samma attraktion under dels dagsljus, skymning och mörker, altt f rån samma plats och utsnitt. Jobba med skärpans placering så kan det bli sköna åkningar av alltihop i ett bildspel.
Med en kraftig blixt kan man ha mycket kul på en festplats. Alla är glada, alla gillar att bli övesköljda med vatten i Flumride och Kålerado.
Med en kraftig blixt kan man ha mycket kul på en festplats. Alla är glada, alla gillar att bli övesköljda med vatten i Flumride och Kålerado.
FouFoto
Aktiv medlem
davidh skrev:
Kan varmt rekommendera Älvsborgsbron i sommar. Be ge dig upp på bron och fotografera in mot centrum vid 5-6 snåret på morgonen.
/David
Kvällsol, samma sida av bron, vintersol...
Bilagor
J. S-g.
Aktiv medlem
Mitt i all denna natur- och stadslyrik vill jag också slå ett slag för de litet ruffigare områdena av Göteborg: industriområden på Hisingen (Ringön), dito mot Gamlestan, dito mot Sävedalen. Men annars kan jag bara instämma med Camilla: den största utmaningen ligger i att med vakna ögon se motiven i den allra närmaste omgivningen.
Michael Johansson
Aktiv medlem
Varför inte prova lite längre slutartider?
Bilden tagen från Elfsborgsbrons södra pelare med Arca Swiss, 150 mm och Agfachrome 50L. Tid ca 3 minuter.
(Jag fick låna nyckel av en herre på gatukontoret. Jag gick helt enkelt upp till dem och undrade hur jag skulle göra för att komma upp i tornet för att fotografeta. Inga konstigheter alls. Möjligen var det det faktum att jag gick på Chalmers som underlättare (samt att året var 1976). Jag kommer inte ihåg om han tog namn och adress, men jag fick ha nyckel i en dryg vecka!)
Bilden tagen från Elfsborgsbrons södra pelare med Arca Swiss, 150 mm och Agfachrome 50L. Tid ca 3 minuter.
(Jag fick låna nyckel av en herre på gatukontoret. Jag gick helt enkelt upp till dem och undrade hur jag skulle göra för att komma upp i tornet för att fotografeta. Inga konstigheter alls. Möjligen var det det faktum att jag gick på Chalmers som underlättare (samt att året var 1976). Jag kommer inte ihåg om han tog namn och adress, men jag fick ha nyckel i en dryg vecka!)
Bilagor