ANNONS
Annons

fotomarknadensverige.se?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tordenmalm

Avslutat medlemskap
Är det nån som har någon erfarenhet av en sajt som heter fotomarknadensverige.se? Jag vill veta om det är ett seriöst ställe och om användarna säljer något genom det.

Mycket semeste- och familjebilder där. Man kan också undra varför det är så viktigt att se vilket märke på kameran som tagit bilden, modell verkar tydligen vara sekundärt.

Allvarligt, finns det inte för många bildbyroar av denna typ idag? Det är nog väldigt svårt att få sina bild såld genom en så pass lite och framför allt en med så pass ojämn kvalite på bilderna.

Jag har varit upplagd där rätt länge men alldrig fått något sålt så min erfarenhet är inte vidare bra av de.

Vill du se bilderna så kolla på fotograf Carlos Gonzalez.

Ok. Vad har ni för tips om man vill försöka sälja bilder annars? Jag har frågat om detta i en annan tråd, utan att få svar (ang. bilder som jag har tagit i Tanzania)...

Skall jag vara ärlig så tror jag det är skitsvårt. Du måste ha bilder som sticket ut från alla andra sedan så måste du hitta en bildbyrå för köpare förväntar sig att hitta bilder med dina motiv.

Jag har själv aldrig försökt sälja bilder, men inser nog att det inte är enkelt att slå sig in på marknaden om man inte kan hävda sig över resten.

Jag skulle nog föröka mig på en utställning hos det lokala biblioteket, fiket, kyrkan, folketshus you name it. Försök hitta några ställen där vanliga människor har tid att stanna och titta på dina bilder. Alltid är det någon som faller och vill ta med sig en kopia hem.

Phoenix låter jättebra! Tyvärr räcker inte mina bilder till i upplösning, de kräver minst 40 Mb när de är sparade som tif med lzw-komprimering... Min kamera är 5 megapixel och räcker visst inte så långt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar