Annons

Fotomässan 2006 - ny fotomässa i höst

Produkter
(logga in för att koppla)
starnut skrev:
...nån som har en bild från fotosidans utsällning? Skulle vara kul att se om jag fick med min bild, var lite sen med att skicka in nämligen.



jag var också lite sen med att skicka in så det hade varit kul om nån tagit nån bild på utställningen så man kunde kolla om bilden min fanns med.
 
Re: Inte en skymt av SM under mina 2 dagar!?

Kalinka skrev:
Hej på er Nils och ni andra!
Beklagar Nils.

Var på mässan både igår och idag och hade inte sett något om detta med Foto SM förrän jag kikade i Forumet nu, och då har jag ändå varit två gånger igenom utställningshallen med bilder och flera ggr och kikat i utställningarna mellan mässhall och stora scenen.

En kille som besökte Fotosidans monter idag, frågade en av killarna därom de var de som hade bilden på "killen med korna" på sidan, men de visste heller inget och svarade att vi har en halv miljon bilder på Fotosidan och även jag tyckte frågan verkade komiskt...så ja lite dålig info har det ju varit .(Jag hade heller inte sett bilderna på mässans sida då).

Mässans innehåll har varit toppen, men överlag var det lite dåligt skyltat om i vilka lokaler seminarierna ägde rum, var stora scenen var etc etc. Nycklar saknades för föreläsarna när de skulle in i lokalerna och vissa funktionärer visste inget, så visst finns mer att göra, men jag är ändå mycket nöjd!

Seminarierna höll hög klass tyckte jag och utställningen också även om jag kan hålla med om att det var synd att allt inte var uppackat fredag, ens klockan 17.00 när jag var där och tittade.
Ambitionerna att ha bredd kanske översteg möjliheten att hinna hänga allt i tid. Antar att man inte haft mycket tid på sig att hänga allt från det att man kom in i lokalerna. Idag Lördag till lunch hängde dock de allra flesta verken på plats.(Pieter ten Hopens hade tydligen försvunnit på flyget och esattes av ett bildspel, men det må väl vara ok för oss, värre för honom.)

Om barnsjukdomana försvinner till nästa år kommer det att bli en toppenmässa!


Läser detta med intresse!
Det borde nog organisationen/utställarna också göra....

(Min erfarenhet av mässan var ganska kort,
tre timmar fredag fm. och jag hade inget större grepp om program osv, utan jag gick runt och kollade på det intressanta jag hittade i montrarna, samt snackade med människor jag känner...!)

Men en sammanfattning av det som Ulrika skriver, så verkar det vara en dålig samordning av de aktiviteter som skulle presenteras,
och utställningen var inte helt klar,
samt att det var dålig information!?

En dålig organisatorisk planering/styrning alltså.

Och det är inte bra!

Negativa omdömen/betyg på händelser,
har en förmåga att sitta kvar under lång tid!
 
Själv så gick jag på söndagen och måste säga att jag är imponerad. Bra utbud, bra seminarier och bra arrangerat! Småmissar är oundvikliga en första gång. Roligt att det kom så mycket folk så att det är garanterat en fortsättning.
 
swiffer skrev:
jag var också lite sen med att skicka in så det hade varit kul om nån tagit nån bild på utställningen så man kunde kolla om bilden min fanns med.

Tog bilder på ena sidan av fotoväggen.
Vet inte om din bild är med bland dem.
 
Tog bilder på hela utställningen. Inte lätt eftersom det kom folk hela tiden för att titta. :)

Denna är en del av baksidan.
Ignorera färgsticket. ;-)
 

Bilagor

  • fs1.jpg
    fs1.jpg
    73.9 KB · Visningar: 327
Jag fyndade minsann en Tamrac-väska för 100 spänn.... tänk om jag hade haft den när jag var i London för nån månad sen... då hade jag kanske fått med några fina bilder hem (nu låg kameran i en vanlig axelväska och så hade blixten poppat upp och batterierna drogs ur utav nån outgrundlig anledning - men det är en annan historia).

Jag har väl inget sinne för konst men det var väldigt många bilder i "bildhallen" som jag inte fattade vad dom hade där och göra. Å andra sidan fanns det ju några andra som gick rakt in i hjärtat. Smaken är väl som baken antar jag :)

Fina bilder från fotosidan! (Enormt mycket högre snitt på dem än de inne i bildhallen, enligt min personliga uppfattning).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.