Advertisement

Annons

Fotomässa Elmia 2007

Produkter
(logga in för att koppla)

realeye

Aktiv medlem
Vad har ni för förväntningar på Foto & Videomässan i Jönköping den 30-31 mars 2007?

Ska ni titta på något speciellt?

*nyfiken*

Förhoppningsvis träffa en massa glada fotosidanfotografer :) Titta på utställningar och jo, en o annan kamera lär jag ju klämma på oxå =)

Klämma på senaste (Canon-)prylarna, mingla, se fina bilder, höra intressanta seminarier...

Trivas och mysa med andra ord!

(edit: fast det kan bli dyrt att åka dit... 2006 såg jag ut vilken dSLR jag skulle skaffa... nu har jag köpt den plus lite mer... undrar hur det går i år??)

/Per

peber skrev:
Klämma på senaste (Canon-)prylarna, mingla, se fina bilder, höra intressanta seminarier...

Trivas och mysa med andra ord!

(edit: fast det kan bli dyrt att åka dit... 2006 såg jag ut vilken dSLR jag skulle skaffa... nu har jag köpt den plus lite mer... undrar hur det går i år??)

/Per

Jo, håller med dig. Man blir så sugen på att köpa en massa prylar när man har varit där och klämmt lite på dem. Man blir som ett barn bland alla sakerna!

Robin Gyllander skrev:
Hur brukar mässan vara är det värt att åka 15 mil till den?

Där brukar finnas det mesta att klämma på, bilder är det däremot sämre med som regel.

Jag kommer att åka, är beordrad av chefen... ;) Kom gärna förbi montern och hälsa.

Jag har varit där några gånger men just i år skulle jag behöva kolla in lite videokameragrejor. Nån som vet/minns hur det är med den saken där?

Linmajon skrev:
Jag har varit där några gånger men just i år skulle jag behöva kolla in lite videokameragrejor. Nån som vet/minns hur det är med den saken där?

Jodå, det brukar finnas en del videoföretag. Sen finns ju Scandinavians butik i närheten.

froderberg skrev:
Där brukar finnas det mesta att klämma på, bilder är det däremot sämre med som regel.

Jag kommer att åka, är beordrad av chefen... ;) Kom gärna förbi montern och hälsa.

Det är väl kamera&bild som brukar ha den där "skjuta-med-tele-på-fri-hand-testet" ?
Har för mig att det brukar vara en D70 med Nikon 80-200/2.8 skjutzoom =)

Klart man kommer

Först en härlig morgontur med motorcykeln. Norrköping - Jönköping.
- Tar en fika i fotosidans monter
- Tittar runt lite
- Går på en föreläsning
- osv.

Skämt åsido! Det är kul att träffa folk. Man träffar alltid en massa nya människor. Klämma på prylar och diskutera med försäljare.
Har faktiskt inga planer på inköp, men det kan ändra sig fort, det vet jag.
Skulle vara kul att känna på en S5a för att känna skillnaden mot min D200.

Första gången jag var på Elmia köpte jag en T-shirt med "Fotosidan" tryckt. Sedan blev det jobbigt, alla, utom Christer då, trodde jag jobbade på Fotosidan och hade frågor. På fredag får det bli cicila kläder. Det är nog lugnast.

Magnus, jag letar upp dej...vi har aldrig råkats. Göran S har jag däremot träffat för en längre diskussion vid fotosidans monter. Det var nog två år sedan.

Mosaiken måste ses. Hoppas den hinner komma upp på fredagen, jag tänker komma då. Oftast färre besökare på veckodagar så man får en chans att se något.

Färdigsvamlat nu.
/AnWi

Re: Klart man kommer

AnWi skrev:
- Tittar runt lite
- Går på en föreläsning
- osv.

Skämt åsido!
"skämt åsido"? FS:s kaffe och skorpor är i särklass det bästa på mässan:)

Har kollat lite på programmet. Verkar vara en del trevliga punkter om man är naturfotointresserad. Vet ni som varit där tidigare hur lång tid varje bildvisning tar? Hinner man med två visningar i olika salar med om det bara är en halvtimme mellan starterna? (D.v.s. håller man tiderna på ca 20-25 min för varje bildvisning...?)

Jag har testat lite olika koncept under åren. Det som har passat mig bäst är att boka in en (bara en) "must see" bildvisning/föreläsning och så däremellan passa in montrar, utställningar, mingel, fika, vila osv.
De bildvisningar jag varit på har tagit ca 45-60 min i anspråk.
Garbis, Aneby

D Nilsson skrev:
Det är väl kamera&bild som brukar ha den där "skjuta-med-tele-på-fri-hand-testet" ?
Har för mig att det brukar vara en D70 med Nikon 80-200/2.8 skjutzoom =)

Det stämmer. Vad som händer i år i montern har jag inte full koll på. Är pappaledig.

fotoutrustning?

Någon som har koll på om det kommer att finnas någon fotoutrustning att köpa under mässan?
Har nämligen funderingar på att införskaffa mig ett batterigrepp till min 350d.

Re: fotoutrustning?

xkristoferx skrev:
Någon som har koll på om det kommer att finnas någon fotoutrustning att köpa under mässan?

Mässan anordnas av Scandinavian Photo. De har säljare på plats och extraöppet i sin butik i Bankeryd strax utanför Jönköping.

Robin Gyllander skrev:
Brukar dom ha mäss erbjudanden?

Ingen aning, men det är nog inte omöjligt när det gäller enstaka produkter.

På fredagsmorgonen är det alltid tjurrusning till Scandinavians fyndmarknad. Brukar vara rejält billigt. Jag har bland annat köpt en Crumplerväska för en tredjedel av nypris, 77mm Hoya skylight för en tia styck och Lastoliteprodukter till vrakpris. Men allt är trots allt hyllvärmare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar