Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotomässa Elmia 2007

Produkter
(logga in för att koppla)
Batterigrepp vet jag inget om, men det brukar alltid finnas lite olika saker som kan vara trevligt. Lens-Baby, olika väskor, fyndhörnan, fotoböcker, etc.

Kamera på Elmia

Jag och min dotter ska på Elmia fotomässa för första gången och hon vill ha sin kamera med sig. Jag sa att det bruka vara fotoförbud på mässor, men sen blev jag osäker.
-Fotoförbud på fotomässa? Det lät inte logiskt.
Någon som vet?

Om ni letar fina gamla kameror och fototillbehör så kolla min annons på Annonsmarknaden.
Vi är flera som hyrt bord på Kulturhusets loppmarknad på lördagen, öppnar kl.8 så ett besök innan fotomässan hinner man med ;-)

Re: Kamera på Elmia

338joel skrev:
-Fotoförbud på fotomässa? Det lät inte logiskt.
Någon som vet?
Du behöver inte oroa dig. Det är inte ovanligt att se besökare som släpar på full fotoryggsäck och fotoväst på den här mässan.
Dessutom är det kameror överallt, så din dotter kommer knappast att märkas om hon tar med sin kamera.
Jag tänker ta med min i alla fall och fler med mig.

Det som är så komiskt är att det egentligen inte finns så rysligt mycket att fota på fotomässa, mest min åsikt, jag vet, men jag blir lite fnissig när folk går omkring med 30 kg fotogrejor. En liten fickkamera kommer man långt med, tex för att fota nån man träffar eller för att dokumentera nån rolig grej.

Allt enligt lilla mej.

froderberg skrev:
Nej, den är i mässhallen. Men resten av försäljning är nog i Bankeryd om man vill ha prylen med sig hem.

Så man köper en sak på mässan och man måste åka till bankeryd för att få den?

angelcom skrev:
Det som är så komiskt är att det egentligen inte finns så rysligt mycket att fota på fotomässa, mest min åsikt, jag vet, men jag blir lite fnissig när folk går omkring med 30 kg fotogrejor. En liten fickkamera kommer man långt med, tex för att fota nån man träffar eller för att dokumentera nån rolig grej.

Allt enligt lilla mej.

Jag hade inte med mig någon kamera förra året, men i år kommer jag ta med mig kamerahuset för att kunna testa lite optik och för att få resultatet med mig hem att granska i lugn och ro.

En normaloptik åker givetvis med ifall man vill dokumentera något trevlig också.

Men man kan ju begränsa sin utrustning :eek:)

//Peter

Om jag inte minns helt fel så har dom tidigare bjudit på frakten när man beställt på mässan.

Har inte koll på det hela då jag bor 1 Km från butiken :)

Nån som vet lite mer om de lika workshopsen? Tänkte mest på AIFOs Ljusseminarium, Tidningen FOTOs om Bildtänkande och Network Innovations om Färgstyrning. Har de varit tidigare år? I så fall, upplevde du dem som matnyttiga/lärorika? (allt relativt naturligtvis)

Hittande ingen info om var fotosidans prisutdelning skall vara på lördag em, men antar att det sker i anslutning till deras monter?

mvh Johan

Robin Gyllander skrev:
Brukar dom ha mäss erbjudanden?
Förra året sålde de Batterigreppet till D200 för 995 som mässerbjudande. Jag tycker mässor är bra för att man får möjlighet att titta o känna på annorlunda utrustning, som fotoväskor och stativ.

hasse lundberg skrev:
Om jag inte minns helt fel så har dom tidigare bjudit på frakten när man beställt på mässan.

Har inte koll på det hela då jag bor 1 Km från butiken :)
Lite kul info här. Förra året så bjöd de på frakten om man beställde under mässan på plats. Men min kompis ville inte vänta så han frågade om de istället kunde tänka sig att dra av en hundring på varans pris om han tog sig till butiken och handlade samma dag. Produkten var en Canon 70-200 4,0 L plus filter. De vägrade dock att gå med på det utav något konstigt suicid-good will skäl. Lite småaktigt i mina ögon.

Bästa mässfynden var väl splitter nya Nikon D1X-hus för 3000 spänn. Nikon F6:eek:r var nästan lika billigare.

Men andra gjorde kanske ovärderliga upptäckter bland bildutställningarna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar