hycket
Ny medlem
Jag lämnade in dia för scanning till Fromholtz foto i Linköping.Jag blev dock besviken att dia bilderna bara var inscannade i 2 megapixel upplösning jag påpekade detta men de scannar bara in i denna upplösning.Jag skickade då samma bilder till Qpix de scannade in bilderna i 10 megapixel men bilder var suddiga och färgerna såg sämre ut än de från Fromholtz foto.Jag scannade även in några dia från en Epson 1640 flatbäddsacnner med dia locken är lite till åren så upplösningen håller inte samma standard som dagens flatbädd scannrar,men jag scannade in dia i 3,17 megapixel upplösning och jämfört med den scanning som Fromholtz foto gjorde så syns det tydlig att den är skarpare(2 megapixel) så verklig upplösning ligger nog kring 1 megapixel för Epson 1640 scanner.....
Se mitt bildalbum för de olika scanningarna.
Så nu min fråga var kan jag lämna in negativ/dia för scanning och få minst 10 megapixel upplösning med bra kvalite?
Och som håller det, och inte som Qpix, som ej når upp till den nivå de scannar in i och
dessutom med fel färger dock verkar deras dammborttagning fungera.
Se mitt bildalbum för de olika scanningarna.
Så nu min fråga var kan jag lämna in negativ/dia för scanning och få minst 10 megapixel upplösning med bra kvalite?
Och som håller det, och inte som Qpix, som ej når upp till den nivå de scannar in i och
dessutom med fel färger dock verkar deras dammborttagning fungera.