Annons

Fotokurser i o kring Sundsvall ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zak_

Medlem
Gokväll ,

Satt och sökte runt lite o forumet om info om olika utbildningar ... tänkte då kvälls / helg kurser för foto eftersom det är på hobbynivå.

Tänkte nu när jag bytt ifrån en "vanlig" digital till digitalsystem ta o lära mig lite mer teori o så bakom fotandet. Än om finns bra böcker osv. är det ju inte fel att få lära sig i praktiken med nån annan människa o absolut när inte nån i min bekantskaps krets fotar heller så mycket.

Iaf jag har kikat på utbudet här i Sundsvall och tänkte kolla om någon gått / planerar att gå eller hört någon om fotokurserna i Sundvall ?

Jag tänkte då primärt hos folkuniverstet eller medborgarskolan.

Hoppas finns nån sundsvallsbo som har koll på detta eller tips :)

Tack på förhand.

Robert
 
Gick en kurs på medborgarskolan i sundsvall för några år sen, den var mycket bra. Det var en kille som heter Peder Sundström som ledde kursen, vet inte om han fortfarande håller på...
 
Daniel : utbye av ideer o diskussion kan säkert vara intressat nåt o absolut sen jag ser du använder en D70 , precis den kamera jag nyligen införskaffat och håller på och lär mig hantera :)

Björn : Tack för den infon , då verkar det som jag gjorde ett bra val då jag bokade mig för en plats på kursen idag.

Tack för alla svar.
 
Jag gick i höstas grundkursen i fotografi hos Folkuniversitetet i Sundsvall.
Det var en rätt bra kurs som kan rekommenderas om du vill starta ifrån grunden. De har även fortsättningskurs såg jag.

Har nu anmält mig till en kurs på Medborgarskolan, men har inte fått ngt startdatum än. Antar att de måste få in tillräckligt med anmälningar innan de kör igång kursen.

Sundsvalls Fotoklubb håller kurser och föreläsningar lite då och då. De har månadsmöten den första måndagen i månaden varje månad i Bildens Hus Sundsvall. Vill man bli medlem är det bara att gå dit på ett möte och presentera sig. Det gjorde iaf jag.

/Catherine
 
Fotoklubbens kurs i höstas i bildbehandling var nog lite av en engångshändelse.

Men jag började om där ganska nyligen, så det kan tänkas de kört sådant den period jag inte var med.

Men på de vanliga klubbmötena förekommer det då och då aktiviteter av kurs-karaktär.

Exempelvis en träff då en kille hade med sig belysning mm utrustning och vi fick testa att ta porträtt med olika belysning.

Sen är det väl som i de flesta föreningar. Det blir det medlemmarna vill och åstadkommer.

johan
 
Tänkt att det fanns så många Sundsvallare här på sidan.-)

Har fått intrycket att de flesta kurserna ägnar mer tid åt photoshop och annat än åt foto och kamera, men jag har inte gått någon själv så jag vet förståss inte.

Men är mycket intresserad av att gå en fotokurs.
Särskilt i Sundsvall.
 
jag e inte från sundsvall, har bara hört att det är en trevlig stad. oxå har dom en utbildning som jag vill gå i ålsta
 
Har varit i kontakt med Folkuniversitetet men det verkar klent om man inte är nybörjare, då även fortsättningskurserna är på en ganska låg nivå. Någon som snappat upp något annat?
 
Om det är nån som vill prova på studiofoto så upplåter jag gärna min hemmastudio (jag har studioblixt och ljusmätare) för de som vill prova. Är även intresserad av att träffa andra Sundsvallsfotografer och utbyta tankar och idéer.
 
Jag hakar gärna på... fanns det inte ngn tråd här tidigare om samma sak. Har för mig att det inte blev något den gången men det kanske är dags för ett nytt försök.
 
Jätteskoj!

Gäller bara att försöka organisera det hela på ett vettigt sätt, försöka hitta lokal att hålla till i och så. Enklast är kanske att ngn av oss upplåter sitt hem för eventuelle träffar, alt att man turas om att vara hemma hos varandra...eller?

Jag hjälper gärna till med organiseringen, ngn fler som vill?

maila mig gärna: [email protected]


/Catherine
 
Oj!, vad kul! ett Sundsvall gäng!
Här ör en utläning som bor i Sundsvall, själv har jag en D70 med de sigma 18-50, 70-200, SB-800. så om det är någon som vill prov köra dem lite, ni är välkomna. Jag har mörkrum erfarenhet, så man lär sig från varandra.
Kan få vara med?
 
*ler*
Ok, Björn, vi kan nog hitta ngn annat ställe att vara på...tills du fått ordning på huset.

Skämt åsido, Visst kan jag upplåta mitt hem till träffar om vi inte blir allt för många, men jag bor inte direkt centralt från Sundsvall räknat (Gnarp), så jag tvivlar på att ni har lust att åka hit ner allihop. Enklast är nog att vi träffas närmare stan.

Jag har fått mail från Johan och Catrin, de har ett bra förslag som jag tycker tål att funderas på. Daneil hade ju också ett erbjudande om att upplåta sin hemmastudio, men huruvida det erbjudandet står kvar vet jag inte.

Men först skall vi väl se över vilka som är intresserad av att vara med. Som jag sa tidigare så är det enklare om ni mailar intresse till mig (eller ngn annan som vill vara "spindeln i nätet?), så får vi sammanfatta om ett tag hur många vi blir till en början iaf.


/Catherine
 
ANNONS