Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotokurs
- Trådstartare qvist70
- Start datum
aolsson
Aktiv medlem
Ett alternativ är att vara med i den lokala fotoklubben i Kalmar. Den verkar vara rätt aktiv och där kan man alltid få råd och tips samt diskutera olika sätt att se på processen motiv till foto.
Studiecirklar är också en bra väg att gå - om de är på rätt nivå. Nu har jag kikat på dina bilder och tror att enkla cirklar av typ "bli vän med din digitalkamera" är alldeles för elementära för dig. Folkuniversitetet ser ut att ha något så när vettiga kurser i Kalmar (Caveat Emptor).
Här i Ljungby kör Fotoklubben också en egen cirkelverksamhet. Kanske det finns i Kalmarklubben också fast det inte står på hemsidan.
Litet för sent nu men något som kan passa till nästa vår: Högskolan i Jönköping har en riktigt bra distanskurs i Photoshop som arrangeras i samarbete med Moderskeppet. Den är riktigt riktigt bra om man vill "komma över tröskeln" med Photoshop.
Studiecirklar är också en bra väg att gå - om de är på rätt nivå. Nu har jag kikat på dina bilder och tror att enkla cirklar av typ "bli vän med din digitalkamera" är alldeles för elementära för dig. Folkuniversitetet ser ut att ha något så när vettiga kurser i Kalmar (Caveat Emptor).
Här i Ljungby kör Fotoklubben också en egen cirkelverksamhet. Kanske det finns i Kalmarklubben också fast det inte står på hemsidan.
Litet för sent nu men något som kan passa till nästa vår: Högskolan i Jönköping har en riktigt bra distanskurs i Photoshop som arrangeras i samarbete med Moderskeppet. Den är riktigt riktigt bra om man vill "komma över tröskeln" med Photoshop.
Tell
Aktiv medlem
Man brukar ju få en inbjudan till en gratis nybörjarkurs när man köper sig en ny Nikon-kamera. Kolla in den här sidan: http://www2.nikon.se/nordic/school/pages/school2.asp?SchoolID=7&ReadOnly=Y
aolsson
Aktiv medlem
Man brukar ju få en inbjudan till en gratis nybörjarkurs när man köper sig en ny Nikon-kamera.
Japp det fick jag när jag köpte D90:an också. Har man chans och det passar så är det nog en bra introduktion till kamerans funktioner.
Däremot är det inget som kan jämföras med en studiecirkel eller annan kurs. Det är bara ett par - tre timmar.
Sen är ju urvalet orter litet begränsat. Västerik är väl närmaste alternativet om man bor i Kalmar.