Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokurs??? Finns det nån??

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag är en amatör fotograf som letar efter en fotokurs att gå. Skulle vilja lära mig mera.

Vart ska jag vända mig???
Har fotosidan nån??
Är det nån på gång?

Jag bor i Motala, Östergötlands län

MVH

Fredrik Sjögren

Du kan börja med att kolla studieförbundens kursprogram på Din hemort för dom har ofta fotokurser i sitt utbud. Det kan även vara bra att titta i fototidningar, t.ex Foto, för där finns ofta annonser om olika fotokurser. Sedan beror det ju också lite på vad du har för kunskapsnivå och inriktning, när du ska välja en kurs som är lämplig.

Förutom studieförbunden och fotoklubbar så finns folkhögskolor. Flera ordnar veckokurser under sommaren, så nu är det kanske lite försent.
Mer info på finns på folkhögskolornas gemensamma hemsida
Jag har nu i sommar varit på en naturfotokurs på Fridhems folkhögskola och förra sommaren blev det en kurs i ljussättning i Gamleby. Mycket prisvärda och inspirerande kurser som jag verkligen kan rekommendera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar