Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokritik

Produkter
(logga in för att koppla)

Stiven

Medlem
Tänkte bara höra med er vilka sidor ni använder för att ge/få kritik på era bilder?
Som ajg ser det så kan man antingen använda en sida som photosig.com som är lite anpassad för ändamålet. Eller så använder man bara vanliga forum med en underkategori för kritik.

Så! Vad använder ni?

Till er som använder specialla sidor, vilken eller vilka använder ni och vad är bra, samt vad fattas dem?

Till er som använder forum, varför föredrar ni det framför en sida ägnad för kritik?

Och såklart: Vad rekommenderar ni mig :)

Jag använder i princip bara bildpoolerna här på FS.

Fast jag ska erkänna att poolen "bildkritik" är förstörd av att folk lägger upp vad som helst utan att ha ansträngt sig överhuvudtaget, så där är det svårt att få nån respons.

De dedikerade bildpoolerna tycker jag dock funkar fint. Jag postar ofta i t ex "Vilda djur och fåglar" och tycker ofta jag får åtminstone nån bra kommentar eller tips på förbättring. Bäst svar får jag om jag samtidigt ställer en tydlig fråga.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar