** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Fotokompisar i Dalarna

Produkter
(logga in för att koppla)
Var förbi på mötesplatsen ifall nån skulle dyka upp, vi försöker en annan dag! Kom med nya förslag, men inte i helgen! MVH Andreas

Hoj! dags att väcka denna tråd till liv igen tycker jag!

Jag och flera andra har funderat på gömsle + åtel!
Är det fler intresserade kring Falun?
Kom gärna med förslag på vilka djur som är möjligt att åtla!
Om vi kör det seriöst kan det bli riktigt bra tror jag!
Det finns ju en hel del intressanta djur i närheten!
Kungsörn, havsörn, björn, varg, lo, gråsparvar ;) m.m.!

Kul att det finns några intresserade!
Jag har inte mycker erfarenhet heller!
Men intresset finns...slår vi våra kloka huvuden ihop kanske det kan bli nåt!

/Magnus

2L8 skrev:
Kul att det finns några intresserade!
Jag har inte mycker erfarenhet heller!
Men intresset finns...slår vi våra kloka huvuden ihop kanske det kan bli nåt!

/Magnus

Låter ju lysande...

Säg bara till när och var så får jag väl försöka böja och bända lite på kalendern... :)

//Rickard

Tappade bort den här tråden i mina bevakningar, var tvungen att leta på den nu när det råkade bli ett nytt objektiv i väskan :-D Nån som har några idéer?

Oj, här är juh en tråd som jag missat :(

Jag är gärna med på utflykter eller så.

Jag funderar på att åka till Orsa lite senare i vår och fota lite vid Helvetesfallet. Det blir en å annan och nån till liter vatten som rinner där :)

Men det är inte aktuellet förrens senare delen av april. Var dit den sista april förra gången för ett par år sedan. Otroligt trevligt. Så det kan jag rekommendera, återkommer när det blir aktuellt.

Ja, nåt måste vi hitta på snart, men gärna nåt på "hemmaplan" också. Skulle vara skoj att bara ses och lära sej lite av varann!

Under tiden så kan ni ju alltid gå in och totalt svämma över mina bilder med kritik och kommentarer ;-)

Halloj.

Nu är jag på gång igen.. Målet är fortfarande Helvettesfallet/Storstupet.
Tänkte höra om det är nån som är sugen att åka dit sista helgen i april ( 28:e eller 29:e ).

Jag har inte varit där på tre år så jag vet inte om det är samma fart som det var när jag var där sist. Är det nån som bor uppåt där som har lust/ork att åka dit och kolla läget ?

/Daniel

Helvettesfallet 2004

Bilagor

• helvettesfallet.jpg
    helvettesfallet.jpg
    33.1 KB · Visningar: 197
Lustigt det där med fototräff i Dalarna. Jag blev bekant med några dalfolk här på f.s. Visade sig att en är halvsyster till min syssling faktiskt. Jag bor i Norge, men vi åkte i väg till Dalarna och blev väl emottagna av f.s.medlem Leif Bengt och Lars-Erik Lindhamn. Leif bjöd på lunch på âlvdalens hotell och hade med sig flera. Det var jättetrevligt, men fotovädret var eländigt. I alla fall knöts det kontakter som varar.

På söndag avgår det en (två vid behov ) bil(ar) från Falun med siktet på Helvettesfallet. Är det nån som är sugen på att hänga med ?

JAg vill oxo be om korspostningen, men det är så att det är ett gäng som ska ner till hästhagen och ta lite kort på fredag. Dock är jag ensam hitintills från falun då polaren ska jobba. Så det finns plats kvar i bilen. :)

Mer info i denna tråden Hästhaven rivs

Vad Falufolk är trökiga, denna tråd verkar lika död som fågel/djurlivet är för tillfället.
Jag behöver motivation.....Önskar det fanns ett 100%igt ställe att åka till när det gäller fågel/djurfoto. Jag är trött på taloxar och andra trädgårdsfåglar:(

Ja men se det från den ljusa sidan, har du fotograferat en taloxe så måste du ha fotograferat nåt tämligen unikt!

Själv har jag lite svårt för fåglar... men andra exkursioner är såklart intressanta!
MVH Andreas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar