Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokompisar i Dalarna

Produkter
(logga in för att koppla)
När man ser bilden på hägern är det inte utan att man ångrar lite att man inte följde med.

Men det kommer säkert fler chanser.
 
Vi testar med en till träff!

Frostbrunnsdalen, en ravin strax utanför Borlänge.
Vi träffas kl 18.00 vid Stora Tuna kyrka på Tisdag!

Ta med macrooptiken och det du gillar för övrigt.

MVH /Micke
 
Kyrkan ligger här och är ganska lätt att se på lite håll också.

Jag är utvandrad men förmodligen hamnar jag i Avesta om ngn månad och hänger gärna på äventyr under hösten. Är det någon som har tips på trevliga ställen i de trakterna?
 
Vad synd att jag inte är i Borlänge så mycket under sommaren. Hade gärna följt med till frostbrunnsdalen, jag var dit mycket i våras och smög efter fågelbilder. Hoppas det skrivs här om det blir fler turer i Dalarna.

Mvh Peter
 
Och när kan nästa träff bli? Skulle vara roligt om ett gäng kunde hälsa på vid kvarnbron i Solvarbo, en otroligt stor och vacker stenbro med två valv och en bäck som forsar genom. Kanske vi kan göra en egen tävling om bästa exkursionsbild? Jag hänger med iallafall bara det passar med dag och tid!
 
Det låter ju alldeles ypperligt! Vi har diskuterat Solvarboravinen också, så det borde väl gå att samordna.
Kanske du har nåt bra tips på tidpunkt då det inte är alldeles mörkt i ravinen?
MVH /Micke
 
Ja, hyttbäcksbron eller kvarnbron som den ibland kallas ligger i ravinen så man kan ta en promenad därifrån vidare i ravinsystemet.

Ravinen i Solvarbo är en såkallad V-bottnad ravin, till skillnad från Säterdalen som är u-bottnad. Det ger lite mer branta sluttningar och häftigare natur. Orsaken till detta är materialet i marken. Ravinen har ju uppkommit av hyttbäckens flöde, som transporterat undan finmaterialet undan för undan. Nu rinner bäcken mot berggrunden så den lär inte sjunka mer.

Tidpunkt passar närsomhelst... ljusförhållandena blir väl vad de blir iallafall och jag kan nästan när som helst men kvällstid nästa vecka. Har idag handlat en ny kamera som jag gärna vill sätta på prov! Välkomna till Solvarbo!
MVH Andreas
 
Jag hade gärna gjort sällskap, men jag skall själv springa Vasastafetten...
Tyvärr sammanfaller de i år.

Ett av de läckraste ställena att fota på är nog vid surhålet i Oxberg. Finns mycket vacker terräng där omkring också.
MVH /Micke
 
Sundström skrev:
- jag har tänkt åka dit och jaga cyklister med kameran!
Har tänkt susa runt på lite olika platser efter banan.


- bara höra av er om ni vill ha sällskap..

har tyvärr inte så stor koll på banan men det borde väl finnas kartor på plats vid start området!!

Mikael: hur hittar man till det där surhålet??
 
exeton skrev:
På Lördag 5 Augusti är det cykelloppet "Långa Lugnet", 65km Mountainbike.

Mer att läsa på (bla. sträckningskartor):
http://svenskidrott.se/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=684859&CatId=305717

Start kl 10.00 på lugnets idrottsstadion.
Målgång kl 15.00

Jag är lite sugen på att gå dit å fota. Nån som vill hänga med?

Jag sms:ar dig när jag är i Falun Tomas. Tänkte mest hålla mig kring regementet eftersom syrran min är med i loppet. Är du inte alltför långt ifrån regementet alt. vart nu mina föräldrar ska stå flaggvakter (de får besked om plats på morgonen) så kanske vi kan ses.

/Robert
 
Kan inte låta bli! Så här kan det se ut när vi har fototräff!

Vet inte riktigt om det är rallarrosen som fångat Magnus uppmärksamhet, eller något levande däri..

MVH /Micke
 

Bilagor

  • mas-i-fototagen.jpg
    mas-i-fototagen.jpg
    35.4 KB · Visningar: 247
hahaha....så snyggt kort;)
Jag hänger gärna på till ravinen om jag kan, har gått en del i Säterdalen och det är maffigt!

Säg bara till i tid så försöker vi samla ihop ett gäng, jag är själv hemkommen från 1½ vecka i Västervik.

/Magnus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.