Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokompis Boden/Luleå? (alltid värt ett försök:)

Produkter
(logga in för att koppla)
Verkar ju vara lite intensitet i den här tråden, kul! Kanske att någon sorts träff skulle vara kul. Utbyta erfarenheter, sälja eller köpa begagnade grejer etc etc.... Säkert inspirerande!
//Mvh Glenn :)
 
Glenn Bark skrev:
Verkar ju vara lite intensitet i den här tråden, kul! Kanske att någon sorts träff skulle vara kul. Utbyta erfarenheter, sälja eller köpa begagnade grejer etc etc.... Säkert inspirerande!
//Mvh Glenn :)

Aah då, om det blir nå så får någon se till att ta med en Canon 1,4x extender som jag vill prova :D hehe

I morgon ska jag upp på gökotta och kanske fånga nån gök på bild. ;)

Har du Glenn nå intressanta tips om vad som skulle kunna vara värt ett besök?
 
Foto-Rickard skrev:
Så nu kommer Malmöbo'n up igen ;D

Jajamensan! Tänkte försöka fota ganska mycket i sommar också när jag är ledig så har du några bra idéer så hänger jag på. Jag funderar själv på att bygga ett gömsle och se om man kan fånga Nalle på bild.
 
tjo! Går i skola i Piteå. Vi är ett litet gäng som brukar ge oss ut på lite fotosafarin. Så om någon känner för att dra ihop något kul här uppe så är det säkert en del som är på... Men då de flesta är studenter så har inte många några bilar, vilket gör det svårt att ta sig någonstans...

Sen reser jag och de flesta andra hem över sommaren också. men till hösten är vi här igen!
 
Ja, men va kul med så många i närheten!!!

Ska vi bestämma något? Helgen vecka 23 kanske, som skulle funka för mig (11-12 juni)? Vi kan ju samlas hos någon och lägga upp en liten plan så kan vi samåka med de som har bilar. Jag bor relativt centralt i Piteå (inte så långt från Norra ringen, så det är lätt att ta sig ut därifrån sen, eller lätt att hitta för Luleå/Boden-bor), dessutom i ett stort hus. Är det busväder kan vi alltid sitta och fika och snacka skit, klämma på varandras prylar och sånt.

Vad tror ni?
 
CyberPet skrev:
Ja, men va kul med så många i närheten!!!

Ska vi bestämma något? Helgen vecka 23 kanske, som skulle funka för mig (11-12 juni)? Vi kan ju samlas hos någon och lägga upp en liten plan så kan vi samåka med de som har bilar. Jag bor relativt centralt i Piteå (inte så långt från Norra ringen, så det är lätt att ta sig ut därifrån sen, eller lätt att hitta för Luleå/Boden-bor), dessutom i ett stort hus. Är det busväder kan vi alltid sitta och fika och snacka skit, klämma på varandras prylar och sånt.

Vad tror ni?

Ptjaaa, jag har fått lön då så jag tror väl det skulle kunna funka för mig. Tror jag inte har nått för mig då.

ps. glöm inte Canon 1,4x extendern du som har den :D haha
 
CyberPet skrev:
Har tyvärr ingen teleconverter... däremot har jag en Canon 80-200/2.8 L som du får leka med. :D

Sicken osis ;)

Ska vi fastslå ditt Petras förslag och se hur många som kan hänga på?

Jag börjar med listan här:
Petra Hall
Rickard Andersson
 
Foto-Rickard skrev:

Sen vet jag att om man åker bil upp till Vouddas eller hur det nu stavas och heter så finns där fina ställen som Lombergsfallet som är en del av Råneåälven.




Jag är gärna på! men..alla domdär namnen säger mig ingenting alls..
hittar lite i piteå.eller,byarna utanför,bergsviken,hortlax,blåsmark,hemmingsmark o jävre ;D
 
Foto-Rickard skrev:

Har du Glenn nå intressanta tips om vad som skulle kunna vara värt ett besök?

Hmm, beror på vad man är ute efter. Jag är ju mest insnöad på fågelfoto, så där har jag en del tips på ställen här i kustlandet...om man gillar att kravla runt i leran ;-)
Annars tar jag tacksamt emot tips på ställen för gömsleverksamhet för rovdjur etc...

//Glenn (som faktiskt har en Canon 1.4x konv ;-)
 
Jag hade gärna hängt på, men jag är inte i landet den helgen, kanske blir fler tillfällen.

Mer info om Storforsen; På vinterhalvåret har Hotell Storforsen en gigantisk strålkastare (~5kw) som lyser upp hela forsen från hotellets sida.
Funderade på att fara dit och fota när man körde förbi i jobbet, men det blev inte av i vinter i alla fall.
 
Någon som vet någon by/plats där det finns intressanta övergivna kåkar, affärer, industrier eller dylikt? Borde inte vara så svårt att hitta i inlandet. Jag skulle gärna fota något sånt, och det vore ju bara kul om vi for några stycken.
 
Det finns en hel del öde hus och gamla ställen i kälen, utanför hemmingsmark i piteå. Hela stället är väldigt gammalt men fint
 
Runt Boden finns ju även mängder av anläggningar tillhörande Bodens fästning där fotoförbud har upphört att gälla.
 
Om ni är sugna på att fota övergivet industri så har ni ju gamla järnverksområdet på vägen mot svartöstan i Luleå. Har själv funderat på att ta mig dit någonting och fota lite, Krävs att krypa igenom lite hål i stängsel och undvika lite folk med de kan de vara värt. Har även fyllts av mycket graffti på vissa ställen under de senare åren, finns någon övergiven kåk också.

Har inte varit där på länge så jag är osäker på hur de ser ut nu. De var ju där de klanta sig när de skulle riva nån gammal byggnad tillhärande gamla järnverket, hur som helst föll byggnaden över ett gammalt malmband som de skulle få sålt för en massa pengar.
 
Nu sket det sig för mig just den helgen jag föreslog (11-12 juni) då jag får besök från Stockholm. Så mitt nästa förslag är 18-19 juni, någon av de dagarna. Helgen efter är det midsommar och helgen därpå är jag borta igen och sen kommer makens föräldrar från Kanada.

Fasen att det ska vara så svårt!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.