Annons

Fotoklubb i Lund - Dags eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

Schulz

Aktiv medlem
Amatörfotograf som nyligen flyttat från Stockholm och är intresserad av att hitta en fotoklubb/fotokompisar i Lund.
Vad jag kan förstå så finns det ingen klubb i Lund idag, men ni fotointresserade i Lund måste väl vara lite sugna på att ha en?!

Vet att man försökt få igång en men inget har hänt vad jag har läst, så sthlmaren ser om man inte kan få igång intressehjulet igen.

/Sebbe

Joh visst :) Jag kan vara på. Även om jag arbetar mycket konstiga tider och dessutom är amatör av amatörer :) Men jag umgås gärna å diskuterar å tar bilder å så

I väntan på fotoklubb i Lund kan jag tipsa om fotoklubbar i närheten såsom Fotoklubben Objektivet i Lomma och Fotografiska föreningen i Malmö. Båda har hemsidor.

Joh visst :) Jag kan vara på. Även om jag arbetar mycket konstiga tider och dessutom är amatör av amatörer :) Men jag umgås gärna å diskuterar å tar bilder å så

Jag är också amatör amatör ;)men har ett rätt stort intresse för prylar och har ju då varit foto prylar som styrt och vill förbättra tankar och idéer för att få ett ännu bättre slut resultat av det man plåtar.

Ser tipset om Lomma fotoklubb och kanske inte en så dum idéer till och börja med.
Jag har ju inte varit i någon fotoklubb tidigare så skulle vara bra med någon som styr skeppet.
Men en klubb i Lund skulle verkligen behövas.

Jag har fotograferat i nästan 1 år, och om någon startar en fotoklubb i Lund så let me know! Jag är helt klart på! Har inte heller tidigare medverkat i någon fotoklubb.

Lund är ju lite traditionstyngt...

Ofta har fotoklubbar kretsat kring möjligheten till gemensamt mörkrum, och detta har det funnits många av i Lund. Fast då har de varit under andra organisationer, typ nationer och föreningar.

Idag fyller fotoklubbar en lite annan funktion, där det centrala ofta mer är att träffas och diskutera bilder och teknik. Frågan är om det behövs en klubb för att göra det? Ett bra exempel på hur man annars kan göra är Elaka Fotografers Sällskap (EFS) som bildats här på FS och huserar i Malmö. Här hittar man till dem http://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?f=60 Jag brukar själv försöka ta mig dit så ofta jag kan.

Om det finns intresse kanske vi skall starta upp något liknande i Lund? Om det blir bra fart i det kan man ju ta steget och bilda en klubb, men i början är det kanske smart att göra det så enkelt som möjligt?

Det var mina två cent, hursom är jag på om fler är det.

/M

Lund är ju lite traditionstyngt...

Ofta har fotoklubbar kretsat kring möjligheten till gemensamt mörkrum, och detta har det funnits många av i Lund. Fast då har de varit under andra organisationer, typ nationer och föreningar.

Idag fyller fotoklubbar en lite annan funktion, där det centrala ofta mer är att träffas och diskutera bilder och teknik. Frågan är om det behövs en klubb för att göra det? Ett bra exempel på hur man annars kan göra är Elaka Fotografers Sällskap (EFS) som bildats här på FS och huserar i Malmö. Här hittar man till dem http://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?f=60 Jag brukar själv försöka ta mig dit så ofta jag kan.

Om det finns intresse kanske vi skall starta upp något liknande i Lund? Om det blir bra fart i det kan man ju ta steget och bilda en klubb, men i början är det kanske smart att göra det så enkelt som möjligt?

Det var mina två cent, hursom är jag på om fler är det.

/M

Såg tråden och tänkte i stort skriva som rockmaster gjort men det blev ett mer överflödigt inlägg istället. =D Om ni kan/vill/orkar och känner för det så titta in på EFSträffarna för att se hur det går till. Skulle det bli möjlighet att under lika avslappnade förhållanden som i Malmö så tror jag bestämt att Lund blir ett bra alternativ. Inte lika långt att köra.

Bra idé

Tycker det låter som en bra idé! Jag menar, vi bor ju faktiskt i Lund! Såå liten stad är den inte, dessutom är den fylld av studenter och det måste finna en hel del som är intresserade av en fotklubb!

Frågan är bara var man börjar? Jag kan klart tänka mig att engagera mig lite, men gärna med hjälp av någon/några andra!

Jag är också intresserad av en liten fotoklubb i Lundaregionen. Enklast är väl att ta rådet och börja med att träffas och se huruvida det finns intresse att ha regelbundna aktiviteter.

Själv kommer jag inte vara så mycket i Skåne förren i början av maj men sen är jag gärna med.

Jag håller med tidigare talare om att vi kan väl försöka styra upp en träff på något fik i stan och snacka lite och efter det gå en runda och plåta i Lund, eller något liknande.
Hur många skulle finna det intressant?
/sebbe

Det verkar som om det finns lite intresse för en träff så jag föreslår:

Vad: fotopromenad i parken med avslut på något kaffe
Var: Träffas på högavallsbadets parkering i lund
När: Söndagen den 25:e april vid säg 13:00

Säg gärna om ni kommer och bjud in de ni vill så jag slipper stå där själv och vänta

Jag skulle kunna tänka mig detta jag med. Söndag den 25/4 13:00, bara min 8 veckor gamla dotter inte busar för mycket med sin mor och att väder vind är på våran sida så är jag helt klart på.
Någon mer som är intresserad och kan?

jepp jepp.nu återstår bara att jag ska hitta dit :) men det löser sig. synd bara att vi inte blir fler.. många har visat intresse men få har svarat

Oj, det blir tajt. Såg tråden nu.

Vill gärna joina men kommer nog inte kunna vara där förrän närmare 14:00-15:00. Finns det något sätt att få tag på er då månntro?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar