Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotointresserade i Lund??

Produkter
(logga in för att koppla)
Låter väldigt trevligt - upptäckte tråden först i dag. Så jag kan inte dyka upp i dag.
Håller koll och återkommer

Jag är genomförkyld så jag gör både er och mig själv en otjänst genom att dyka upp...
Men jag tar gärna del av vad ni beslutar ang. framtiden. Kanske i denna tråd.

A

Sattan, jag glömde meddela att jag är förkyld, som bara män kan bli. Vilket fall som helst kommer jag gärna nästa gång.

kul, kul, kul....

Nåja, det kommer fler tillfällen för er som inte kunde vara med ikväll.

Vi blev sju ikväll:
Freddy Billqvist
Micke Tegnér
Johan Rydin
Lars Viktin
Johan Näsholm
David Grimhammar
Mats Svensson

Det var skoj att träffa gelikar, tyckte alla.
Det diskuterades bilder, kameror och vi beundrade alla Freddys smidiga Mamayia 6X7.
Ett antal olika idéer och anledningar att träffas fler gånger föddes också ur kvällens samtal. Mer om detta senare.

Nästa träff bestämde vi till den 8 mars, kl 20.00.
Vi träffas då för att titta på bilder. Var och en tar med sig tre bilder och tre bildförklaringar hur man tänkte när just denna bild skapades.

Lokal svarar jag för. Återkommer med mer info om plats.

hils
Mats

Första mötet klart!

Så har vi träffats för första gången. 7 st entusiaster på Bishop Arms i Lund. Gott snack och god öl. Det är bara att konstatera att lundamänniskor med omnejd är trevliga:) Tack för bra initiativ Mats!

Jag pratade om en utställning på Malmö Konsthall som kan vara intressant. Här är mer info:

WHAT IS IMPORTANT?/VAD ÄR VIKTIGT? - 3:e Ars Baltica triennalen för fotografisk konst
12 februari - 17 april 2005
Den tredje Ars Baltica triennalen visar hur konstnärer arbetar med den fotografiska bilden idag. De 21 medverkande konstnärerna kommer från länderna runt Östersjön.
http://www.konsthall.malmo.se/o.o.i.s/2644

någon som ska åka dit? Själv kan jag tänka mig att åka dit nu på lördag.

hils
Mats

Som tidigare sagt så var det en mycket trevlig kväll och jag ser fram emot nästa gång vi träffas.

Bestämde vi i vilket format bilderna skulle presenteras?

Greven

Nope, det spelar ingen roll.
Ta med på USB så ordnar vi det, eller lägg dem på nätet så ordnar vi det.
Micke lär ta med tre utskrivna bilder i A3-format.
Freddy kanske kommer med dia?!

Det ordnar sig.

hils
Mats

Ja, visst var det trevligt. Här fanns både brinnande intresse, många idéer och mycket kunskap. Det lovar gott inför fortsättning! Mycket bra initiativ, Mats!

Och förresten, det är väl bara de sanna entusiasterna som har utrustningen med sig på krogen? Man vet ju aldrig när det rätta tillfället yppar sig?

/Lars

Bilagor

• dsc_4050_1.jpg
    dsc_4050_1.jpg
    21.9 KB · Visningar: 204
mazeson skrev:
Jag pratade om en utställning på Malmö Konsthall som kan vara intressant. Här är mer info:

WHAT IS IMPORTANT?/VAD ÄR VIKTIGT? - 3:e Ars Baltica triennalen för fotografisk konst
12 februari - 17 april 2005
Den tredje Ars Baltica triennalen visar hur konstnärer arbetar med den fotografiska bilden idag. De 21 medverkande konstnärerna kommer från länderna runt Östersjön.
http://www.konsthall.malmo.se/o.o.i.s/2644

någon som ska åka dit? Själv kan jag tänka mig att åka dit nu på lördag.

hils
Mats

Hej Mats,

Det är först nu jag läser din inbjudan om lördag. Nä, jag har inte möjlighet imorgon. För den som vill veta ännu mer före besök så stod det dessutom en recension i SDS tidigare i veckan (i tisdags eller onsdags).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar