Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fotointresserade i Lund??
- Trådstartare mazeson
- Start datum
Kakelgasten
Aktiv medlem
Waaa...kan tyvärr inte komma idag.
mazeson
Aktiv medlem
kul, kul, kul....
Nåja, det kommer fler tillfällen för er som inte kunde vara med ikväll.
Vi blev sju ikväll:
Freddy Billqvist
Micke Tegnér
Johan Rydin
Lars Viktin
Johan Näsholm
David Grimhammar
Mats Svensson
Det var skoj att träffa gelikar, tyckte alla.
Det diskuterades bilder, kameror och vi beundrade alla Freddys smidiga Mamayia 6X7.
Ett antal olika idéer och anledningar att träffas fler gånger föddes också ur kvällens samtal. Mer om detta senare.
Nästa träff bestämde vi till den 8 mars, kl 20.00.
Vi träffas då för att titta på bilder. Var och en tar med sig tre bilder och tre bildförklaringar hur man tänkte när just denna bild skapades.
Lokal svarar jag för. Återkommer med mer info om plats.
hils
Mats
Nåja, det kommer fler tillfällen för er som inte kunde vara med ikväll.
Vi blev sju ikväll:
Freddy Billqvist
Micke Tegnér
Johan Rydin
Lars Viktin
Johan Näsholm
David Grimhammar
Mats Svensson
Det var skoj att träffa gelikar, tyckte alla.
Det diskuterades bilder, kameror och vi beundrade alla Freddys smidiga Mamayia 6X7.
Ett antal olika idéer och anledningar att träffas fler gånger föddes också ur kvällens samtal. Mer om detta senare.
Vi träffas då för att titta på bilder. Var och en tar med sig tre bilder och tre bildförklaringar hur man tänkte när just denna bild skapades.
Lokal svarar jag för. Återkommer med mer info om plats.
hils
Mats
MikeTheBike
Aktiv medlem
Första mötet klart!
Så har vi träffats för första gången. 7 st entusiaster på Bishop Arms i Lund. Gott snack och god öl. Det är bara att konstatera att lundamänniskor med omnejd är trevliga Tack för bra initiativ Mats!
Så har vi träffats för första gången. 7 st entusiaster på Bishop Arms i Lund. Gott snack och god öl. Det är bara att konstatera att lundamänniskor med omnejd är trevliga Tack för bra initiativ Mats!
f.billqvist
Aktiv medlem
toppen kväll
toppen kväll helt klart
syns snart igen
mvh
f
toppen kväll helt klart
syns snart igen
mvh
f
Bobbo V
Aktiv medlem
Låter bra...kommer gärna om jag kan.
mazeson
Aktiv medlem
Jag pratade om en utställning på Malmö Konsthall som kan vara intressant. Här är mer info:
WHAT IS IMPORTANT?/VAD ÄR VIKTIGT? - 3:e Ars Baltica triennalen för fotografisk konst
12 februari - 17 april 2005
Den tredje Ars Baltica triennalen visar hur konstnärer arbetar med den fotografiska bilden idag. De 21 medverkande konstnärerna kommer från länderna runt Östersjön.
http://www.konsthall.malmo.se/o.o.i.s/2644
någon som ska åka dit? Själv kan jag tänka mig att åka dit nu på lördag.
hils
Mats
WHAT IS IMPORTANT?/VAD ÄR VIKTIGT? - 3:e Ars Baltica triennalen för fotografisk konst
Den tredje Ars Baltica triennalen visar hur konstnärer arbetar med den fotografiska bilden idag. De 21 medverkande konstnärerna kommer från länderna runt Östersjön.
hils
Mats
Greve Nickon
Aktiv medlem
Som tidigare sagt så var det en mycket trevlig kväll och jag ser fram emot nästa gång vi träffas.
Bestämde vi i vilket format bilderna skulle presenteras?
Greven
Bestämde vi i vilket format bilderna skulle presenteras?
Greven
Greve Nickon
Aktiv medlem
Fint. Då kan jag bränna en skiva om det skulle krisa med utskriftpengar.
LarsV
Aktiv medlem
Ja, visst var det trevligt. Här fanns både brinnande intresse, många idéer och mycket kunskap. Det lovar gott inför fortsättning! Mycket bra initiativ, Mats!
Och förresten, det är väl bara de sanna entusiasterna som har utrustningen med sig på krogen? Man vet ju aldrig när det rätta tillfället yppar sig?
/Lars
Och förresten, det är väl bara de sanna entusiasterna som har utrustningen med sig på krogen? Man vet ju aldrig när det rätta tillfället yppar sig?
/Lars
Bilagor
MikeTheBike
Aktiv medlem
Härlig bild men lite missvisande. Egentligen var Freddy's kamera myccccket större än vad som framgår
f.billqvist
Aktiv medlem
jag ser nästan packad ut på bilden
grabbar det var cola i glaset tro mig
f
grabbar det var cola i glaset tro mig
f
LarsV
Aktiv medlem
mazeson skrev:
Jag pratade om en utställning på Malmö Konsthall som kan vara intressant. Här är mer info:
hils
Mats
Hej Mats,
Det är först nu jag läser din inbjudan om lördag. Nä, jag har inte möjlighet imorgon. För den som vill veta ännu mer före besök så stod det dessutom en recension i SDS tidigare i veckan (i tisdags eller onsdags).