ANNONS
Annons

Fotohandskar, vilka? Var?

Produkter
(logga in för att koppla)
här finns det hål!

På vantarna jag har på mig på bilden (klicka på namnet till vänster) finns det även ett hål för tummen! Det är bara att sticka ut den när det är läge...
 
Min absoluta favorit är denna.

Hestra Windstopper XT

Den har tunt fint läder på insidan och tunt strechttyg med windstopper på utsidan.

Här behövs inga avklippta fingrar eller hål där man kan stoppa ut tummar, för den sitter som en smäck.

Använder den jämt när jag fotar, åker jag skidor t.ex så har jag den under en skalvante som jag drar av vid fotning. Vandrar jag eller åker på tur så brukar det räcka med bara denna vante så länge det inte är för mycket minus.

Senast idag fotade jag en motocrosstävling i 3 plusgrader utan problem.

Blir bara bätrre och bättre när man slitat in den.

Kostar cirka 450:- enligt hestras hemsida.
 
Bra att ha

När vi ändå är inne på vantar och handskar så vill jag bara tipsa om ett ett litet tillbehör.
Nu kommer jag inte ihåg vad de kallas men det är sådana där korta elastiska remmar med en klämma i vaje ända.
Man sätter en klämma i vanten och en i jackärmen. Sen kan man slänga av sig vantarna utan att riskera glömma bort dom på marken.
De hänger fint och dinglar i jackärmarna.

Finns att köpa i de flesta barnaffärer eller också kan man göra egna med resårband.
Kostar bara några kronor, men sparar in en hel del bortglömda vantar.
 
eller så har man en ögla som man snor runt handleden och syr fast den andra änden i handsken. så slipper man tappa bort remmarna. nackdelen är ju att det är mer permanent.
 
Ja, ni it-konsulter o täta eller märkestokiga människor, då har jag haft mina clas-i-sjön vantar med gummibeläggning för 15kr hela vintern här i malmö och de har varit varma,sköna,smidiga och med stadigt grepp om kameran och dess mindre detaljer=)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.