Annons

Tips om bra fotohandskar för kyla!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har ett par liknande stridis-handskar som Kristofer tipsade om. På terräng (gamla militaryshop) har dom bra utbud på olika handskmodeller främst avsedda för militär och polis men som passar bra till foto också. Terräng finns i Malmö, Göteborg och Stockholm.
http://www.terrang.se/
 
Jag kör med dessa vantar. Helt ok om inte det är allt för kallt, runt nollan är bra.

Mkt sköna, inköpta på sportkompaniet tiptop i sthlm.

Mvh // M
 
Dom här vantarna köpte jag fungerar även att fokusera med tummen med dom. 135 kronor på granngårn.
länk
 
Senast ändrad:
Klä sig varmt på hela kroppen brukar hålla fingrarna varma länge.

Engångs kemiska värmepåsar (ca 5-10kr/par) är dock överlägsna att ha i handsken. Då kan man ha fingertopparna utanför (ja vad är det dom heter, handskar/vantar med bara halva fingrar) mycket länge.

På odal (eller vad dom heter nu för tiden) finns, iaf förra året, tunna smidiga fleecehandskar av god kvalitet (swedteam), för endast 50kr. Köpte två par och klippte ett hål för fingertoppen, för att ha dom på jakt. Fungerar alldeles utmärkt. Fleece har ju dessutom den fina egenskapen att hål inte blir större så det fungerade extra bra att klippa i dessa.

EDIT: www.swedteam.se ->handskar/vantar i rullgardinen uppe till vänster -> andra i listan (Swedteam fleecehandske)

Var dyrare där (125kr), men jag minns starkt att dom kostade 50kr på odal.
 
EDIT IGEN =)

Glömde ju nämna de bästa jag nånsin haft.

Tegera Pro montage/arbetshandske. Extremt smidiga, tunna och slitstarka. Du kan behandla dom hur som helst.
Enda nackdelen är att dom blir lite sliskiga och hala om dom blir riktigt blöta, men är man så blöt vill man helst inte hålla i kameran iaf så =)

Det är den mörkgrå modellen tillverkade i Microthan eller Macrothan jag talar om. Modellen i läder har jag inte provat men jag antar att dom inte är lika smidiga.
Sommarmodellen är förvånadsvärt varm, men den finns såklart i vinterutförande också.

Finns i de flesta affärer som säljer sådana prylar, typ järnaffären eller trävaruaffären. Tror clas ohlson har också, men jag rekomenderar att inte beställa då dom inte är så bra som jag utlovat om dom inte är i rätt storlek.

Provar ni kommer ni alldrig vilja ha något annat, så bra anser jag att dom är =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.