Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografisk bild Malmö Högskola

Produkter
(logga in för att koppla)

daveroxx

Avslutat medlemskap
Har blivit antagen till "den fotografiska bilden" på Malmö Högskola. Tänkte höra mig för om någon här vet någonting om denna utbildning.

Tacksam för svar
 
Har också blivit antagen dit :D Tycker det verkar vara en mycket intressant utbildning i alla fall (så klart, därför jag ansökte xD). Jag planerar även att läsa del två nästa termin :)

Vi ses den 30:e augusti! ;)
 
svarar själv

Kan själv ta och svara på mitt ursprungliga inlägg.

Nu när saker och ting har lagt sig och jag kan titta tillbaka på terminen vid malmö högskola kan jag inget annat än att säga att det var min absolut sämsta investering någonsin (syftar på att jag tog CSN-lån).
Jag lärde mig ingenting nytt över huvud taget och kan absolut inte rekommendera någon att gå denna kurs. Har du fotat mer än två veckor och kollat runt lite på internet så kan du med stor sannolikhet undervisa kursen nästa termin.
Så om du går i tankarna om att söka så ta mitt råd och strunta i det.
(Dock så är jag nöjd med att jag nu har en fotokurs på universitetet i min CV, det var nästan det viktigaste)
 
Utveckla gärna

Kan själv ta och svara på mitt ursprungliga inlägg.

Nu när saker och ting har lagt sig och jag kan titta tillbaka på terminen vid malmö högskola kan jag inget annat än att säga att det var min absolut sämsta investering någonsin (syftar på att jag tog CSN-lån).
Jag lärde mig ingenting nytt över huvud taget och kan absolut inte rekommendera någon att gå denna kurs. Har du fotat mer än två veckor och kollat runt lite på internet så kan du med stor sannolikhet undervisa kursen nästa termin.
Så om du går i tankarna om att söka så ta mitt råd och strunta i det.
(Dock så är jag nöjd med att jag nu har en fotokurs på universitetet i min CV, det var nästan det viktigaste)

Blev lite rädd när jag ser ditt inlägg. Har själv sökt denna till hösten men även sökt allmän linje med inriktning på foto på Fridhems folkhögskola. Så risken finns att jag måste välja mellan dessa. Den stora fördelen för MAH för mig innan hade varit att det är högskolenivå och att det borde innebära högre nivå/högre krav. Men precis som du säger. Den ser ju finare ut i CVt om inget annat.

Måste fråga. Har du ändå valt att läsa del 2 eller har du nu struntat i denna, eller var det aldrig ett alternativ?
 
Fridhem

Välj Fridhem. Jag har bekanta som gått där och de ligger på en väldigt mycket högre nivå.
Jag valde att inte läsa del 2. Kändes liksom onödigt. Om du vill syssla med fotografi så tror jag faktiskt att Fridhem smäller högre. Det flesta jag känner som arbetar som fotograf har läst på folkis.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.