Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografisk älva i Götet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kijana

Aktiv medlem
I någon av trådarna som kom att handla om fotosällskap i Göteborg var det någon som nämnde att vederbörande ville åka med en av spårvagnslinjerna från ändhållplats till ändhållplats och ägna sig åt gatufoto och annan fotografi. Tror att det handlade om linje 11, eller möjligtvis 9:an, vars invånare vid respektive ändhållplats skapar en viss spännvidd när det gäller levnadsförhållanden. Ja, det där var väl rätt mycket spekulation.

Jag ställde mig i alla fall positiv till att hänga på en fotosafari per spårvagn. Problemet är bara att jag inte hittar den gamla tråden, och kan börja nysta i den igen.
Så det här är lite av en efterlysning. Om du känner igen dig som förslagsställare till spårvagnsfotografi, eller för övrigt känner att det vore en spännande idé, så ser jag fram mot lite respons här.

Får ta och lägga en liten bevakning på tråden, lät som en kul idé ;)
Ett sätt att se delar av Göteborg som man annars kanske inte tänker på när man ska ut med kameran...

Låter som en kul idé. Även linje 5 (Länsmansgården till Torp genom centrum) har ju en viss spännvidd.

Vad är tanken då? En bild per hållplats i väntan på nästa vagn? =)

Jag tycker ju man ska kliva av vid varje hållplats och ta så många bilder man själv vill. Och på somliga hållplatser kan man tom. hoppa över någon tur... så man kan ta bilder på själva spårvagnarna med ;)

Tanke och tanke... Man tar väl de bilder man tycker känns intressanta, och där man inte riskerar att få sina grejer uppkörda någonstans. För min del är det väl helt individuellt. Vill man ha målet att försöka ta en bild per hållplats är det lika okej som att smattra på på allt som rör sig.

Är det någon som har förslag på datum? För min del skulle jag förstås föredra en helg, helst en lördag. Tror jag.

...
Problemet är bara att jag inte hittar den gamla tråden, och kan börja nysta i den igen.
Så det här är lite av en efterlysning. Om du känner igen dig som förslagsställare till spårvagnsfotografi, eller för övrigt känner att det vore en spännande idé, så ser jag fram mot lite respons här.

Jag känner visserligen inte igen mig som förslagsställare, men jag tror mig känna igen tråden du frågar efter. Testade med lite sökningar och lyckades i alla fall hitta den jag själv hade sett - är det samma tråd du söker, möjligen?

Du kan kolla här:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=95206&highlight=sp%E5rvagnslinje&page=2

Fotosidan Forum 2.0 BETA > Foto: Intresse / Inriktning > Gatufoto, Reportage, Journalistik, Dokumentärt > Spännande ställen i GBG med omnejd?

Förslaget om spårvagnssafari ställdes 2008-07-13, 21:17 i post #19 av Simon Ivarsson (Simon_I).

Let's do it

Hej på er!

Ja, det var jag som kom med förslaget! Jag blev så inspirerad av Janne Josefssons film om linje 5 mellan Länsmansgården och Torp. Politik och demografi lämnar jag gärna till någon annan men kontrasterna i gatumiljön samt de vackra och mkt Göteborgska spårvagnarna tycker åtminstone jag är väl värda att dokumenteras.

Vi kanske skulle slå ihop tråden med fotokompis i Göteborg?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar