Annons

Fotografering på Färöarna

Produkter
(logga in för att koppla)
Färöarna är fantastiskt alla årstider. På hittills tre resor har jag tagit drygt 5000 bilder. Spektakulära miljöer hittar man nästan var som helst. Var beredd på snabba väderväxlingar.

En annan fråga, hur ser det ut med dricksvatten? Är vattnet i bäckar och sjöar drickbart efter kokning/rening eller borde man bära med sig allt vatten man behöver? Antalet får låter ju inte som ett gott tecken för vattenkvalitén...

Dom första gångerna tog jag med mig vatten ut, sedan när jag gick med "infödingarna" undrade dom vad jag sysslade med, o det var en väl befogad fråga :) Vattnet i hagarna är underbart (precis som det i kranen). Det är regnvattnet dom använder till dricksvatten och det är det som går i bäckarna också så slopa vattnet i packningen är min rekommendation och packa ner en pilsner istället (foroya bjor är bättre än okkara om du frågar mig :) )

Det låter bra det Tobbe! Tack för all din hjälp!

Kan du eller någon annan svara på hur det fungerar med taxi på Färöarna? Jag vet ju av erfarenhet att det kan bli rätt besvärligt att passa in glesa bussturer med fotvandring i okänd terräng med alldeles för många intressanta motiv... Jag tänker ju på att avstånden är korta så det borde väl funka hyfsat?

Till och med i Longyearbyen på Svalbard fanns ju taxi och där kunde man se från ena änden av vägen till den andra om man gick upp på ett berg ;-)

Vi var på turmässan i Göteborg idag och fick en hel del inspiration av Grönlandsresor och några andra resebyråer plus en föreläsning av öresenären Anders Källgård! Det här ska bli riktigt spännande :)

Jo, google har jag också testat men jag ser bara två risiga bilder där. Jag vill veta lite mer om omgivningarna och så.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar