ANNONS
Annons

Fotografering längs Glafsfjordens västra sida

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Marie Harén efterlyste en ny träff med WFS då jag chattade med henne igår. Jag hade en idé om att fotografera lite vid vattenfallen som finns vid Älgå kyrka någon mil väster om Arvika. Pratade lite med Tommy via MSN nu ikväll och han utvecklade det till en ännu bättre idé - vi kör en fotodag längs hela Glafsfjordens västra sida. Det finns en hel del att se här och som exempel lägger jag (med tillåtelse förstås) ut ett par av Tommys bilder från i onsdags (då han var där).

Förslag på datum är söndagen den 10 december. Förslagsvis träffas vi strax söder om Skasåsbron tre mil söder om Arvika - vid det som tidigare var Fjordengårdens Livs. Där går det bra att träffas med några bilar. Sedan arbetar vi oss uppåt och avslutar med något att äta inne i Arvika. Vad tror ni om det? Några som vill hänga på? Det finns båtvrak och lite annat längs vägen...

Bilagor

• älgå1.jpg
    älgå1.jpg
    46 KB · Visningar: 371
Åh, jag vill jag vill jag vill!

Runt glafsfjorden är det supervackert, men jag har inte varit där på höst sedan jag var barn..

Någon som vill vara barnvakt så jag kan haka på?;) (obs. smileyn och håll tummarna för att jag löser det ändå. startar vi efter 14.00 så kanske..)

Tror att vi behöver starta tidigare för ljuset försvinner snabbt nu... tror att vi behöver några timmar på oss i alla fall. Vore verkligen kul om du kunde komma med, det var ett tag sedan vi sågs. Håller tummarna och kniper med tårna för att det löser sig med barnvakt! :)

Dagen är preliminär, men det blir antagligen söndagen som gäller. Eventuellt lördagen, men Tommy kanske skulle till Åmål den dagen.

Linnea - det stället har jag och Therese fotat på. Vet du om att den kyrkan faktiskt egentligen är ett utedass? :)

Jag tror faktiskt inte att det är det iallafall, men visst, konstigare byggen har gjorts så det skulle inte förvåna mig heller! =)

Kommer du på träffen då? I så fall kan man ju alltid provskita och se om den uppfyller de krav som man kan ställa på ett utedass? Någon som är frivillig?

Eh...nä. Den helgen är nu spikad för tapetsering äntligen. Och mitt kök också för den delen, som i övrigt är klart.

Hej alla glada

Är den 10:e spikad eller. Jag är osäker om jag kan följa med men är alltid sugen. Det är lättare med träffar i Karlstad. Det vore superkul att följa med och jag håller utkik bland trådarna.
Ha det bra

Tror att vi spikar 10:e. Det börjar bli riktigt mycket vatten i Glafsfjorden nu.
Invallningsbarriärerna börjar komma upp och det är en del att fota.

Kan väl spika kl.11 också då när vi ändå är i farten.
Kl.11 vid den nedlagda bensinstationen strax söder om Skasåsbron.
Jisses vad vi(jag)kommer fram till bra beslut. =D

/Tommy

Utmärkt beslut, kunde inte blivit bättre om jag tagit det... eller jo förresten. Men ok, vi säger väl vid 11.00 då. Vid f d Fjordengården som den heter. På söndag. Den 10:e.

Hans
(messerschmidt)

Lotta, Linnea, Anders, Tommy och Simone - är ni fortfarande inställda på att hänga med den 10:e? En del av er var ju inte helt säkra på om det skulle funka? Hittar ni som kommer till Fjordengården strax före Skasåsbron?

Absolut!

Skulle det bli spöregn kan vi höras av på söndagsmorgonen.
Det är MYCKET vatten överallt just nu!

/Tommy (Spitfire)

Jag vill Oxå mä tror jag!

Ja hänger troligen på,
lite tråkigt att åka själv,
då jag säkert inte hittar,
å när jag väl hittat är det mörkt & alla har åkt hem *L*,
men jag har ju min vän Nikon med mig å kanske min Galna hund som älskar att åka bil

Ja lämnar besked innom kort!

murdoc skrev:
Absolut!

Skulle det bli spöregn kan vi höras av på söndagsmorgonen.
Det är MYCKET vatten överallt just nu!

/Tommy (Spitfire)

Spöregn har jag lite svårt att tro att det ska bli;)
det är ju så torrt ute att det är varning för skogsbränder *L*

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar