ANNONS
Annons

Fotografering längs Glafsfjordens västra sida

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Jag vill Oxå mä tror jag!

wfs) (mimmi34 skrev:
då jag säkert inte hittar,
å när jag väl hittat är det mörkt & alla har åkt hem

Fritt från Eniro:

Kör höger in på Näsgatan, åk på den i 60 meter.
Gör en handbromssladd så att du kör höger in på Vänersborgsvägen, den åker du sedan på i 1 km. Kör vidare in på Kungsgatan, ta det lite lugnt på den tills du efter cirka 800 meter kommer fram till Karlstadvägen. Kör vidare in på den, gasa på som fan i 2 km då du kommer du fram till RV 45 - kör höger (=norrut) och sväng inte mer förrän du åkt på den i 2,3 km. Då kör du till vänster. Åk längs den vägen i 24 km. Kör vidare in på väg 175 och följ den i lite drygt 22 km. Framme (kanske). Totalt cirka 52 km.

Eller så klickar du här . Fast glöm den sista rekommendationen om att svänga till höger på slutet - fortsätt några hundra meter rakt fram i stället. Du ska alltså lite förbi Norra Lycke, som var det närmaste som Eniro kunde hitta till.

Senast ändrad:
Jag har fått med mig en åk polare,
Ingen medlem men kanske blir efter denna gången
så nu är du snäll Hans!
Hon har Canon eos 350D...

Så får jag med henne så kommer vi!!!!!

Tack för väg beskrivningen Hans

Söndag

jaha vad händer imorgon, väder & vind?

Blir det pizza, eller ska vi mysa i naturen med matsäck!

skulle vara trevligt att fika utomhus om vädret till låter...

( Då jag har handlat upp alla mina pengar på julklappar :eek:) )

Men jag fixar det om vi äter på restaurang, får väl ringa mamma hehe!

Har faktiskt inte funderat på fika... fast jag tar nog med mig kaffe eller en dricka och en bullpåse, kanske. Sen blir det väl avslutning med pizza, gissar jag. Vi får se hur det känns i morgon.

Vädret bli enligt Aftonbladet soligt och cirka 3 grader varmt. Regnet kommer först framåt kvällen. Verkar bra va? :)

WFS) (Picture skrev:
Har faktiskt inte funderat på fika... fast jag tar nog med mig kaffe eller en dricka och en bullpåse, kanske. Sen blir det väl avslutning med pizza, gissar jag. Vi får se hur det känns i morgon.

Vädret bli enligt Aftonbladet soligt och cirka 3 grader varmt. Regnet kommer först framåt kvällen. Verkar bra va? :)

Ja det får man väl tacka väderrapporten för...
Ja det ska bli kul att få komma ut å se sej om, då blir Nikon riktigt glad som får följa med oxå!

0,5 sekunders exponering på den här bilden .

Bländare: 27
ISO 100

Fast då var det höst och ljusare. Men tiden bör ju funka i alla fall även om bländaren blir större...

Bländare: 27
ISO 100

Nu är det ju så Hans att jag har Nikon å då har jag lägsta ISO 200 då va :eek:)

Fixat pengar,,, mamma är bäst!

Den bilden är mycket fin...en 5 poängare av mig

för alla hårdrockare & Hans :O)

Klockan 09.00 nyhetsmorgon söndag Iron Maiden resan som min sambo var med på. Stockholm - Milano 2 Dec med Bruce Dickinson som pilot alltså sångaren i Iron Maiden
Tv4 reste med dem hela tiden...
Det ska jag kolla sen åker jag & "polarn" mot Arvika vid 10.00
Jag har med Mobilen kan vara bra att ha Asgarv***

wfs) (mimmi34 skrev:
Nu vill jag ha lite hjälp med inställningar imorgon då så jag får så där sammets lent vatten...

Ställ in tiden manuellt och låt bländaren vara automatisk så lägger du dig på runt en halv sekund.
Då blir det som sammet. =)
Stativ kan vara ett bra tips också. Jag handhöll några av bilderna men använde även befintliga grenar / stenar / bråte som underlag.

/Tommy

murdoc skrev:
Ställ in tiden manuellt och låt bländaren vara automatisk så lägger du dig på runt en halv sekund.
Då blir det som sammet. =)
Stativ kan vara ett bra tips också. Jag handhöll några av bilderna men använde även befintliga grenar / stenar / bråte som underlag.

/Tommy

Jag har med 3 bent & 1 bent stativ...

Borta bra men hemma bäst!

Jaha, tack för en trevlig dag trotts förkylning troligen feber, men va fan vi har ju plåtat iallafall & haft trevligt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar