Annons

Fotografering i dimma med 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
borde inte vara något problem, objektivet är väderskyddat och tål regn. huset är sämre tätat, men dimma borde den tåla.
 
Jag har haft min 20D i dimma förut. Och det är inga som helst problem att gå ut med den, du behöver inte oroa dig.

Mvh Markus
 
Stene_68 skrev:
Kan man ta ut en 20D och ett 16-35 L och fota en riktigt dimmig dag vid havet utan att utrustningen tar skada?

Torde inte vara något problem om det inte är tjocka så att det dryper om kameran. Är du osäker kan du ju trä en plastpåse över. Klipp hål i botten på påsen och stoppa ut gluggen 2/3 delar och tejpa runt.

Mvh / Peter
 
Me too...

Jag har också haft en 20d och fotat i dimma. Gick hur bra som helst.

Lycka till och hör gärna av dig efter du har tagit bilderna, skulle vara kul att se!

/Naomi
 
Hur kinkig är 20D för vatten igentligen? JAg har kört min ganska hårt - både med skydd och utan skydd och har inte fått in något vatten (vad jag märkt iallfall). Dimma har inte oroat mig iallfall - mer turer i skogen med blöta träd där kameran kan få en ordentlig kyss.

Någon som har någon erfarenhet vad kameran INTE tål?

BAW
 
Jag fotade i Italien, dimmigt var det och lite regn. Kameran (20D) slutade fungera. Det var bara att ta av batterierna och låta den torka en kvart. Fungerade igen. *Notis: jag hade en Nikon D70 med i samma situation och den fungerade perfekt hela tiden* Kan vara frågan om kameraindividerna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.