Jan af Lisö
Aktiv medlem
8600:- räcker ju för en skaplig (lätt begagnad) kamera och objektiv och kanske en liten fotokurs på webben.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mmmm Fast jag håller med TS lite.8600:- räcker ju för en skaplig (lätt begagnad) kamera och objektiv och kanske en liten fotokurs på webben.
Jag håller också med TS, med det som jag menar är att det finns liv efter denna händelse. Barnet skall troligen fotas i många år till, så det blir billigast och roligast för TS att skaffa fotoutrustning och kunskap och börja fota själv. Även om ens bilder blir inte lika bra som tagna av en bra proffsfotograf, så jag tror att med lite utbildning och övning kommer man upp i "good enough" nivå.mmmm Fast jag håller med TS lite.
Om man betalar pengar för att få bra bilder så är det väl det hantverket man köper?
Utifrån den beskrivning vi har fått presenterad så är jag tveksam till att fotografen själv är nöjd. Men om fotografen själv är nöjd, är det bra nog då?
Jag är tveksam.
Oavsett övriga omständigheter i det här fallet, som man kan ha olika åsikter om, så är det där riktigt dåligt.Vi tittade inte ens i nått galleri efteråt utan hon redigerade i en vecka och sen fick man välja på 18 bilder via en länk på nätet som låg uppe ett par dagar.
För att få se galleriet igen ska hon ha 300kr. De ligger kvar i ett halvår där.
varför inte fota själv
8600:- räcker ju för en skaplig (lätt begagnad) kamera och objektiv och kanske en liten fotokurs på webben.
Hej alla..tack för era tips å tankar. Jag tänkte inte så mycket på hur jag skulle förmedla bad jag ville ha för bilder. Fotograen kanske skulle frågat lite mer under tiden? Jag är ju inte alls inne i fotosvängen. Hon tog så många bilder och sen fick vi 18 att välja på och de var som sagt inte på hela barnet. Man kan ju aldrig vara säker på vad man får men hade vi kollat lite innan vi gick därifrån hade ja kanske kunnat säga " de här bilderna var fina" de kan ju inte blivit så mycket bra bilder om de var avskurna, en fot, en kropp osv. Ja frågade om bilderna fanns på hela barnet de gjorde de inte de var dom som fanns ja kunde välja på sa hon.
Vi får ta fram våran kamera och fota istället. 1600 fick hon i förskott. Men de står inget i avtalet om att man måste köpa bilderna. För att köpa 10 filer ska vi betala 10000:- . Jag skulle helt klart kollat upp innan men svårt å veta vad man ska kolla upp. Ja förvänta mig nått helt annat kanske korkat av mig.
Det är inte korkat att vara oerfaren. Nu vet du lite mer nästa gång det är dags.Hej alla..tack för era tips å tankar. Jag tänkte inte så mycket på hur jag skulle förmedla bad jag ville ha för bilder. Fotograen kanske skulle frågat lite mer under tiden? Jag är ju inte alls inne i fotosvängen. Hon tog så många bilder och sen fick vi 18 att välja på och de var som sagt inte på hela barnet. Man kan ju aldrig vara säker på vad man får men hade vi kollat lite innan vi gick därifrån hade ja kanske kunnat säga " de här bilderna var fina" de kan ju inte blivit så mycket bra bilder om de var avskurna, en fot, en kropp osv. Ja frågade om bilderna fanns på hela barnet de gjorde de inte de var dom som fanns ja kunde välja på sa hon.
Vi får ta fram våran kamera och fota istället. 1600 fick hon i förskott. Men de står inget i avtalet om att man måste köpa bilderna. För att köpa 10 filer ska vi betala 10000:- . Jag skulle helt klart kollat upp innan men svårt å veta vad man ska kolla upp. Ja förvänta mig nått helt annat kanske korkat av mig.