Annons

Fotografera till datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

Perni

Aktiv medlem
Jag har en Canon D5 och försöker fotografera direkt till datorn via Eos Capture. Men jag har problem med att få upp bilderna om jag tar dem i JPG/RAW. Då kommer bara en svart ruta upp med ett frågetecken. Det funkar som det ska bara om om jag fotar i endast JPG-läge. Har aldrig haft detta problem tidigare när jag använt D20. Är det någon som har erfarenhet av D5?

Någon som vet?

Är det inte någon som vet? Jag har precis samma problem när jag ska ska titta på bilderna i Eos Viewer: alla bilderna är svarta (och jpg syns inte heller även om jag tagit i Raw+jpg).

Har du testat om det fins någon upgradering som stöder 5d? Har samma problem med min 1d mkII.
Har dock inte kollat efter nyare programvara.

Hej Roger! Nej det har jag inte kollat men jag tycker att det borde funka med de tillhörande programmen. Det går inte heller att få upp raw-filerna i Photoshop direkt. Nu saknar jag min D20!

Perni skrev:
Jag har en Canon D5 och försöker fotografera direkt till datorn via Eos Capture. Men jag har problem med att få upp bilderna om jag tar dem i JPG/RAW. Då kommer bara en svart ruta upp med ett frågetecken. Det funkar som det ska bara om om jag fotar i endast JPG-läge. Har aldrig haft detta problem tidigare när jag använt D20. Är det någon som har erfarenhet av D5?

Jag använder EOS Utility och det fungerar bra med Canons DPP och ZoomBrowser...

Men kan du se raw-filer i EOS Utility? Det kan inte jag. De visas bara som en svart ruta med ett gult frågetecken!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar