Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografera the tall ship race!

Produkter
(logga in för att koppla)

ondjultomte

Aktiv medlem
Vart tror ni är bästa platsen för att fotografera alla dessa fartyg?

Och fyrverkeriet efteråt sedan ...

Vid kastellholmen eller uppe vid slussen?

ondjultomte skrev:
Vart tror ni är bästa platsen för att fotografera alla dessa fartyg?

Och fyrverkeriet efteråt sedan ...

Vid kastellholmen eller uppe vid slussen?

Ta en Waxholmsbåt till Hasseludden fram och tillbaka eller kanske en egen båt om de nu släper in såna i hamnbassängen i stan under helgen (de verkar ha bevakningsbåtar som ser till att deltagarna kommer dit de ska och andra inte kommer in). W-båtarna åker faktiskt efter hela raddan av båtar både efter Stadsgården och Skeppsbron. Åkte in från Waxholm i morse. Man kommer riktigt nära speciellt sista biten in mot Strömkajen.Men alla båtar har inte kommit in ännu även om en hel del redan är på plats.

Re: Re: Fotografera the tall ship race!

Sten-Åke Sändh skrev:
Ta en Waxholmsbåt till Hasseludden fram och tillbaka eller kanske en egen båt om de nu släper in såna i hamnbassängen i stan under helgen (de verkar ha bevakningsbåtar som ser till att deltagarna kommer dit de ska och andra inte kommer in). W-båtarna åker faktiskt efter hela raddan av båtar både efter Stadsgården och Skeppsbron. Åkte in från Waxholm i morse. Man kommer riktigt nära speciellt sista biten in mot Strömkajen.Men alla båtar har inte kommit in ännu även om en hel del redan är på plats.

Tackar !
Det där var ett mycket bra tips. Kan inte komma ifrån förren Lördag/Söndag, vet du om skeppen ligger kvar då ?

// Hasse

Re: Re: Re: Fotografera the tall ship race!

Gården skrev:
Tackar !
Det där var ett mycket bra tips. Kan inte komma ifrån förren Lördag/Söndag, vet du om skeppen ligger kvar då ?

// Hasse

Du hinner!

Jag fick programtidningen på Waxholmsbåten i morse och enligt den så pågår programmet enligt följande:

fredag 12-23
lördag 11-23
söndag 11-23
månd 10-15

Jag tror de seglar ut på måndag eftermiddag till Sandhamn, för på tisdag går starten för sista streckan Stockholm - Stettin i Polen utanför Sandhamn vid Revenge-grundet mellan 10 och 14. Det är på Söndag 22.30 som stora fyrvereriet avslutar. Det är f.ö. fri entre till alla kajer och festivalområden.

Åk tidigt på morronen om du kan. Dels är ljuset bra då och dels går många båter ut och in från och till Strömkajen, så du slipper vänta så länge på Hasseludden på tillbakaresan. Där finns absolut inget att göra.

Re: Re: Re: Re: Fotografera the tall ship race!

Sten-Åke Sändh skrev:
Du hinner!

Jag fick programtidningen på Waxholmsbåten i morse och enligt den så pågår programmet enligt följande:

fredag 12-23
lördag 11-23
söndag 11-23
månd 10-15

Jag tror de seglar ut på måndag eftermiddag till Sandhamn, för på tisdag går starten för sista streckan Stockholm - Stettin i Polen utanför Sandhamn vid Revenge-grundet mellan 10 och 14. Det är på Söndag 22.30 som stora fyrvereriet avslutar. Det är f.ö. fri entre till alla kajer och festivalområden.

Åk tidigt på morronen om du kan. Dels är ljuset bra då och dels går många båter ut och in från och till Strömkajen, så du slipper vänta så länge på Hasseludden på tillbakaresan. Där finns absolut inget att göra.

Perfekt ! Ska försöka ta mig in till staden Lördag eller Söndag och även Måndag då jag måste in i ett annat ärende iallafall.
Var ligger Hasseludden ? Är det på Djurgården ?
Kanske t.o.m. går att parkera bilen där och utgå därifrån med W-båten.
Tack för tipsen.

// Hasse

Re: Re: Re: Re: Re: Fotografera the tall ship race!

Gården skrev:
Perfekt ! Ska försöka ta mig in till staden Lördag eller Söndag och även Måndag då jag måste in i ett annat ärende iallafall.
Var ligger Hasseludden ? Är det på Djurgården ?
Kanske t.o.m. går att parkera bilen där och utgå därifrån med W-båten.
Tack för tipsen.

// Hasse

Hasseludden ligger i Nacka. Förresten man kan t.o.m hoppa av på halva vägen i Nacka Strand och ta en öl på hamnrestaurangen medan man väntar på returtransporten. Haseludden ligger en liten bit längre ut och är nästa stopp.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotografera the tall ship race!

Sten-Åke Sändh skrev:
Hasseludden ligger i Nacka. Förresten man kan t.o.m hoppa av på halva vägen i Nacka Strand och ta en öl på hamnrestaurangen medan man väntar på returtransporten. Haseludden ligger en liten bit längre ut och är nästa stopp.

Tackar för svaret. Ska studera kartboken.

// Hasse

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar