Annons

Fotografera på Känsö i Göteborgs skärgård?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bluedude

Aktiv medlem
Jag kommer att vistat på Känsö några dagar i början på maj. Känsö är den f.d. karantänsön i Göteborgs skärgård.

Söker tips på vad som kan finnas att fotografera där. Kanske någon annan även har bilder därifrån att visa som insiration?

Vad jag kan förstå så får inte vem som helst komma till den ön då det är militärt skydsområde eller nått liknande?

Det är möjligt att Känsö fortfarande är militärt område. Känsö är vackert och ganska oförstört, mycket tack vare att det har en historia som militär-ö. Finns säkert många bra ställen att knäppa bilder på. Men, kolla med Marinen först, så att du inte hamnar i klistret.

Hej, jag har redan klart med att jag får komma dit och jag får fotografera. Känner dock ej till hur det ser ut där å hoppas på tips om vart på ön ja skall spana...

Ön är ju inte så stor.....gå runt ön gör man lätt på en timme. Mot väster är det bergigt för att sedan övergå till lite växtlighet. Några "karantänhus" på den skyddade sidan, hamnen.

Åker du dit som privatperson och nöjesfotograferar eller????

Arne

Jag åker dit med jobbet (är inte militär) men kommer ha gott om tid på mig att fotografera. Kommer bl.a. att övernatta där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar