Annons

Fotografera med radiostyrd helikpoter

Produkter
(logga in för att koppla)

ulso

Aktiv medlem
I dagen FaluKurirn finns ett reportage om en fotograf från Mora som fotograferar med radiostyrd helikopter.
FK

Coolt ju, och bry dig inte om och-sägare. Jag tycker det är kul när vi tillsammans kan uppmärksamma olika fotonyheter.

Coolt ju, och bry dig inte om och-sägare. Jag tycker det är kul när vi tillsammans kan uppmärksamma olika fotonyheter.

Men det är ju ingen fotonyhet !! det har funnit länge finns special riggar att köpa till och med har funnits uppe på fotosidans start/nyhets sida minst en gång, tror jag kan minnas två gånger.

Men det är ju ingen fotonyhet !! det har funnit länge finns special riggar att köpa till och med har funnits uppe på fotosidans start/nyhets sida minst en gång, tror jag kan minnas två gånger.

Om du menar att det krävs ett nyhetsvärde i varje startad forumtråd kan jag tipsa dig om några makroobjektivstrådar som du kan styra upp..

Spännande tips, jag är lite sugen på att bredda mitt landskapsfotande med RC-flyg.

Om du menar att det krävs ett nyhetsvärde i varje startad forumtråd kan jag tipsa dig om några makroobjektivstrådar som du kan styra upp..

Spännande tips, jag är lite sugen på att bredda mitt landskapsfotande med RC-flyg.

Jag ska kolla vad jag kan göra åt det!

Och nej det behövs inte en nyhet för varje ny tråd, det var bara nån som sa att det var en fotonyhet. Och ska man vara petig så visst just detta är en nyhet just han just där just då men fenomenet flyg foto med en rc-nånting är knappast nytt.

Kan även lägga till att det var hur han la upp det hela jag reagerade på.
Min första reaktion var "och". Det var ingen fråga runt det ingen fundering bara ett påstående "detta stod i en tidning"..... och?

Tja, med fotonyhet menade jag iof inte att det var nytt som i helt nytt. Jag menade att det alltid är intressant när fotografering uppmärksammas i media på olika vis.
Annars är det inte mycket som skulle skrivas :)

Ett ursprungligt inlägg och åtta (nu nio) som diskuterar inlägget och inte sakfrågan och inte ett enda som nämner att rubriken var felstavad :)

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=107923 Detta å andra sidan var jätteintressant för resten av världen?

:) Kudos till dig som orkar kolla upp det.

Meeeeen jag skrev under "fritt forum" där ska man skriva all skit.
Undra om jag ska göra en ny sån tråd då jag har 2 sidor fulla med bilder i senaste snowrider tidningen (kolla in den ;)

Men ni missar poängen, hur han skrev det ingen fundering kring det ingen fråga om det, inte vad tycker du, har du testat ingenting bara rakt-upp-och-ner ett påstående min reaktion var "och".
Nu är det jul som någon nämnde jag ska sluta besvära er framför allt [f]ulso[/f] inte för att jag ska få julklappar då jag redan vet att jag får dom.. de ligger under granen(så de så!)
Och jag hoppas inte ulso tog illa vid sig inget personligt alls bara jag som tyckte nått jag skulle hållit för mig själv.

God Jul

Tycker också detta med RC-foto låter spännande.

Har haft en period då jag sysslat med RC-helikopeter och utvecklingen nu har verkligen gått framåt. Även om själva flygandet kräver sin man/kvinna samt har vissa begränsningar vädermässigt.

However...eftersom jag pysslar en del med mäklarfoton så har funderingen gnagt i bakhuvudet, Mast har jag ingen lust med och dessutom är RC roligt samt ger fler möjligheter. :)

Så ni med erfarenheter inom gebitet, bygg gärna på tråden, spännande är det.

Tycker också detta med RC-foto låter spännande.

Har haft en period då jag sysslat med RC-helikopeter och utvecklingen nu har verkligen gått framåt. Även om själva flygandet kräver sin man/kvinna samt har vissa begränsningar vädermässigt.

However...eftersom jag pysslar en del med mäklarfoton så har funderingen gnagt i bakhuvudet, Mast har jag ingen lust med och dessutom är RC roligt samt ger fler möjligheter. :)

Så ni med erfarenheter inom gebitet, bygg gärna på tråden, spännande är det.

Zeppelinare är väl mer vanligt till mäklarfoton, vad jag vet..

Zeppelinare är väl mer vanligt till mäklarfoton, vad jag vet..

Tror du?

Jag har bara sett två personer plåta med blimp (jag har inte sett någon plåta med en zeppelinare, vilken har ett "skelett"). Den ena är Tomas Leijon (ni som har hållt på med modellflyg vet nog vem Tomas är. Under något fotbolls-VM eller vad det var flög han in en matchboll med sin radiostyrda blimp), den andra var en kille (Amerikan, i USA) som plåtade ett kryssningsfartyg som jag jobbade på.

Min gissning är att mastfoto är det överlägset, inom alla kategorier, vanligaste vad det gäller mäklarfoto. Hur många som plåtar med blimp/zeppelinare/luftskepp vet jag som sagt inte, men jag tror absolut inte att det är vanligt.

Tror du?

Jag har bara sett två personer plåta med blimp (jag har inte sett någon plåta med en zeppelinare, vilken har ett "skelett"). Den ena är Tomas Leijon (ni som har hållt på med modellflyg vet nog vem Tomas är. Under något fotbolls-VM eller vad det var flög han in en matchboll med sin radiostyrda blimp), den andra var en kille (Amerikan, i USA) som plåtade ett kryssningsfartyg som jag jobbade på.

Min gissning är att mastfoto är det överlägset, inom alla kategorier, vanligaste vad det gäller mäklarfoto. Hur många som plåtar med blimp/zeppelinare/luftskepp vet jag som sagt inte, men jag tror absolut inte att det är vanligt.

Nu var det ju mäklarfoton och inte fotbollsmatcher det handlar om..
Men för att ta ett exempel så: http://www.zentuvo.se/flygfotografering

Men visst mastfoto är nog vanligast, dock inte lika smidigt tror jag..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar