Advertisement

Annons

Fotografera i alperna

Produkter
(logga in för att koppla)

seulhel

Ny medlem
Jag är på väg till alperna för skidåkning och tänkte ta med min systemkamera föra att få lite fina landskapsbilder.. Den utrustning jag har är en Canon 60D och ett Canon EF-S 17-85 objektiv. Jag har inget emot att inhandla ytterligare utrustning men vill gärna resa så lätt som möjligt med tanke på åkningen.

Skulle uppskatta lite tips för att få till effektfulla bilder av landskap och ev åkare med de förutsättnibgar/utrustning jag har. Helt enkelt vad bör jag tänka på för att få ut så mycket som möjligt av kaeran?.

Tack på förhand!
 
Kamerai alperna

Hej
Jag var nyligen i Österrike med min D90. Jag valde att ta med ett 70-210 f4 objektiv och inhandlade en Prolowe ganska välvadderad ryggsäck att ha med i backen.

Mina erfarenheter (och jag är en ren nybörjare på fotografering) är:

1/ ryggsäcken fungerar fint att åka med men är lite obekväm i sittliften.
2/ Det är svårt att ta bra action bilder på håll "trots" 210 zoomen, nästa gång tar jag nog med mitt 24-70 objektiv och väntar med att fota till åkaren kommer närmare och passerar förbi
3/ Det är lite bökigt att skicka ner fotografen först när man hittar en bra löpa och sen få till ett snyggt åk

MEN

Det är absolut värt besväret att ha med kameran någon dag i backen och jag njuter av att titta på bilderna och minnas några sköna semester dagar.

Hoppas att ovanstående kan vara till hjälp.

Tobias
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.