andreassofus
Aktiv medlem
Japp jag kan lägga upp några här. Dock åker jag till Italien i morgon och blir borta drygt en vecka så det dröjer lite innan jag kan börja med dom. Men de kommer såsmåningom
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det du citerar är grundläggande blixtteknik. Är det mörkt och du måste använda blixt för att ljusa upp och ändå använder iso100 så blir det hårt ljus på förgrund och mörkt bakom.
För att motverka detta ökar du iso så bakgrunden kommer fram och sedan använder blixt för resterande. Då kommer heller inte blixten blåsa på med full styrka.
Själv håller jag inte med om blixt och skita i folket. Då kan man lika bra stå i vägen för dom så de inte ser och framför brudparen så ingen ser dom. Att vara osynlig som möjligt är en fördel. Man är där för att leverera bra bilder och föreviga stunden. Inte för att 100 gäster ska komma ihåg en dålig vigsel för att brudparet fick bra bilder.
Men alla är vi olika. Vi har olika stilar, men min erfarenhet om bröllop är att vara osynlig, respektera prästen och inte använda blixt.
Oftast vet inte brudparet hur störigt blixtrande kan vara om man står i rampljuset. Det är oftast nytt för dom.
Det kan vara rätt svårt att fråga bröllopsgästerna i förväg, så man är nog mer eller mindre tvungen att strunta i deras åsikter. Däremot ska man förstås visa hänsyn mot alla, inklusive gästerna, under fotograferingen.
I första hand är det brudparets önskemål som ska styra fotograferingen. Det är deras stora dag, och de flesta gifter sig bara en gång i livet, så chansen att ta om är inte så stor.
(Dessutom är det väl oftast brudparet som är uppdragsgivare.)