tack så mycket för kommentaren om mina landskapsbilder, det uppskattas David
Jag har i alla fall kommit hem från bröllopsfotograferingen och det gick jättebra tycker jag.
Jag behövde inte använda mer än iso800 så det var ju skönt.
jag stod i mittgången och backade med brudparet när dom kom gåendes (eller hon gick med sin pappa fram) sen gick jag upp och ställde mig i högerhörnet, och prästen sa att jag skulle stå still där så jag inte störde
där fick jag ju bra översikt över bruden , men eftersom jag inte fick röra mig så mycket just där blev dom bilderna ganska enformiga.
sen sprang jag ner i mittgången igen när det var dags för utgång.
sen fotade jag massa utanför kyrkan när dom tackade och kramades. Sen när folket hade gått gick vi tillbaka in i kyrkan och fotade lite till, lite mer kreativt än jag kunde under själva vigseln.
sen åkte vi ut till en sjö som dom hade valt ut som tyvärr fortfarande var isbelaggd och massa snö överallt.. lite tråkigt tycker jag men...
Mitt största problem märkte jag att direigera dom och hitta bra kompositioner och sånt,, vad man skulle ha med i bilden och inte och om det skulle va helkropp eller halvkropp. Dom hade lite egna ideer så det gick allt bra ändå,, det är väl sånt som man växer in i ju mer man håller på med det antar jag.
Det blev lite drygt 600 bilder så jag försökte ta så mycket olika som möjligt.
hur som helst tycker jag att det gick mycket bra och över förväntan för att vara första gången.
mitt allra första betalda fotojobb också så det känns bra
Tusen tack alla för hjälpen jag fått här med mina frågor.