Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotograf på två bildbyråer?

Produkter
(logga in för att koppla)

growingart.se

Aktiv medlem
Kan man vara fotograf på två bildbyråer? Eller bör man kontakta den bildbyrå som man tycker har ett bra upplägg eller kan man bjuda ut sig urskillingslöst? Jag bara undrar...

Man säljer ju sina bilder och inte sin själ. Det vore trist om man blev livegen bara för att man gick med i en bildbyrå! Självklart kan du inte använda samma bilder dock... Oftast inte i alla fall...

Det är väl inget som hindrar att du skickar dina modebilder till en byrå och dina naturbilder till en annan, med bättre kunnande och kontakter inom det området. De flesta större byråer kräver väl ganska stora volymer, så du får ju tänka igenom om du har tid och produktivitet för båda, eller också gå med i en huvudbildbyrå för levebrödet, och ha en annan mindre krävande att flörta med vid sidan om!

/Pontus

Tack Pontus. Men... har man inte sin själ i bilderna? :) Det var mest en generell förundran, för tillfället behåller jag alla mina själar eftersom jag inte är knuten till någon bildbyrå, men man funderar ju på saken. Oooo, om det fanns en bildbyrå som har kreativitet som motto så skulle jag sälja min själ vid korsningen till ingången för bildbyrån.

ANNONS