Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotograf - ett riskfyllt yrke
- Trådstartare Mattsen
- Start datum
Highweiss
Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Terroristfotograf
Galet. Men poliser och säkerhetstjänster världen över sitter på nålar. Ingen vill vara den som efter en attack tvingas konstatera att hon/hon såg något och då borde ha reagerat. Det är därför flygplan tvingas nödlanda efter ett bombhot genom ett anonymt telefonsamtal. Alla vet att det inte finns en bomb ombord, men om.... Galet.
Galaxens President
Avslutat medlemskap
På www.photo.net har det rapporterats om ett flertal sådan händelser när en inte ont anande fotograf råkat fota en federal byggnad, ett järnvägsspår, en bro eller dylikt och blivit arresterad (och kvarhållen i dygn utan förklaring) och fått film/kamerautrustning förstörd. Både amerikanska amatörfotografer såväl som turister.
Men dessa var ju förvisso i staterna det.
Men dessa var ju förvisso i staterna det.
Eveningstar
Aktiv medlem
Jag tycker de borde fatta att om jag vill ta en bild av en byggnad jag planerar spränga i luften, så försöker jag vara lite diskret. Att ställa sig med full Systemkamera utrustning, gärna med ett större teleobjektiv, är inte vad jag kallar diskret iaf.
Highweiss
Aktiv medlem
Eveningstar skrev:
Jag tycker de borde fatta att om jag vill ta en bild av en byggnad jag planerar spränga i luften, så försöker jag vara lite diskret. Att ställa sig med full Systemkamera utrustning, gärna med ett större teleobjektiv, är inte vad jag kallar diskret iaf.
Ha-haa! Kanske de tror att du försöker lura myndigheterna just genom att inte vara diskret - så att dom skall tänka "Nej, han är inte farlig - vilken terrorist skulle nu stå sådär odiskret å plåta med världens största systemkamera". De e komplicerade grejor det här!