Annons

Fotoframkallning

Produkter
(logga in för att koppla)

AnnaSkum

Medlem
Jag undrar vart man kan framkalla billiga digitala bilder i 20x30cm. Kanske på en sida på nätet eller i någon affär.Någonstans där man inte måste betala med kortköp. snälla hjälp mig
 
AnnaSkum skrev:
Humm tack för tipset men har redan kollat där och det är lite väl dyrt 39kr för 20x30. billigare på onoff

Så vitt jag kan se kostar det 14 kronor på Crimson.

Sen vet jag inte om jag tycker man kan jämföra ett proffslabb som Crimson med onoff..
 
Jag har framkallat från onoff för. även min Fotolärare framkallar där och det blir mkt fina bilder. men Crimson är det en affär eller en internet sidan som man kan skicka in till och få dem i brevlådan.
 
AnnaSkum skrev:
Jag har framkallat från onoff för. även min Fotolärare framkallar där och det blir mkt fina bilder. men Crimson är det en affär eller en internet sidan som man kan skicka in till och få dem i brevlådan.

Varför efterfråga tips här om du är frälst på Onoff ;-)... Crimson är ett proffslabb i Stockholm, men har alltså även internettjänster. Snabb leverans och bra kvalitet enligt många. 14 kr för en 20x30 är inte dyrt i mina ögon!

Mvh Magnus
 
Jag har inte sagt att 14kr för 20x30 är dyrt... skrev jag aldrig. men jag trodde att det kostade mer för jag kollade någon annan stans på den krongliga sidan och där kostade det mer. och då var onoff billigast. Jag satsar inte allt på kvaliten. för jag har inte råd för att satsa allt på foto. det är inte mitt allt. därför jag söker någonstans där det är billigt. har hittat sidor där 20x30 kostar 8kr. men då är det kortköp som gäller och det vill jag inte.
tack ses hej
 
OnOff är kanske inte ritkigt lika bra om Crimson. Det är VSFL som kör OnOff:s jobb så är du nöjd med VSFL anslutna butikers bilder så skall OnOff funka bra för dig.
 
Mjo. Jag undrade om det fanns. billigare sidor... Eftersom jag blev så glad när jag hitttade för 8kr men med kortköp. så undare jag om det fanns andra sidor som också hade sådana priser.
 
Crimson?

Ok verkligen 14 sek för en 20*30??

Det kanske beror på hur man gör för jag beställde en bild igår på mattpapper 20*30 och den kostade 43 ink moms sedan tillkommer frakten!?

Hur har ni andra fått fram en prisbild på 14 sek?

Dock så skulle jag inte ge en krona för en framkallning på de vanliga "konsument" labben!!

Jag har sett för mycket blå/grön stick och andra konstigheter med en helt korrekt profil!

Oftast syns ju inte dessa fel om man framkallar mindre bilder i färg då oftast färgerna drunknar i varandra. Men testa svart vita bilder och oftast är man körd, man kan inte sälja bilden till kunden pga gröna och blåa stick!

Men så är det alla har vi olika uppfattningar om vad som är bra / Dåligt!
 
Crimson tar 14kr för en A4 om du kör express men 15kr om du kör t ex Pro. I det senare alternativet kan du betala mot faktura. Inga order under 50kr och en frakt på 25kr tillkommer. Tar normalt 2 dagar att få bilderna men nu närmre jul kan det ta 3-4 dagar. Är det något man undrar över så är det bara att ringa eller maila och de svara glatt på frågor. Även om de är lite lätt förvirrade ibland och man kan få lite olika svar vad gäller tjänsterna så är i alla fall kvalitén och kundbemötandet på topp.
 
Du det vet jag förresten inte... tänkte felvänt. Man kan inte betala med kort på Pro vilket är störigt som bara den.
 
AnnaSkum skrev:
Mjo. Jag undrade om det fanns. billigare sidor... Eftersom jag blev så glad när jag hitttade för 8kr men med kortköp. så undare jag om det fanns andra sidor som också hade sådana priser.

8 kr eller 14 kr? Du får ursäkta, men vid en sådan liten skillnad i pris måste man väl ändå väga in kvaliteten eller? Jag menar, vad anser man sina bilder vara värda? Det är ju inte så att man beställer 50 st 20x30 i stöten direkt.

Ang. kortbetalning. Finns ju smidiga lösningar för sånt numera, med tillfälliga kortnummer och allt. Kolla med din bank!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.