Annons

Fotoframkallning för företagare ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Goodfellah

Avslutat medlemskap
Hejsan !
Ni som erbjuder utskrift till era kunder, vart vänder ni er ?
Jag ser personligen ingen mening att anlita någon som mellanhand, där kunden själv skulle kunna vända sig direkt till tryckeriet och få allting billigare.

Knyter ni avtal med tryckeriet och får grossistpriser ?

hur går ni till väga ?

//A

Jag använder mig av lindkvist fotolab i Västerås. Mycket profsiga och trevliga. Snabb leverans och har under 5års tid aldrig gjort mig besviken.

Givetvis förhandlar man om priserna.

I de fall kunden vill ha en utskrift vänder jag mig till ett lokalt digitaltryckeri. Det kan vara allt från fotoväggar och trycksaker till canvasutskrifter i 50x70 format. Jag skulle råda dig till att "kräva" återförsäljarrabatt hos en leverantör. Själv har jag ca 30% från min leverantör som jag lägger på till min kund. Det är klart att det måste finnas en viss volym för att det ska bli intressant att lämna rabatt.

Ut och jaga :)
/Mats

Hejsan !
Ni som erbjuder utskrift till era kunder, vart vänder ni er ?
Jag ser personligen ingen mening att anlita någon som mellanhand, där kunden själv skulle kunna vända sig direkt till tryckeriet och få allting billigare.

Knyter ni avtal med tryckeriet och får grossistpriser ?

hur går ni till väga ?

//A

Du tillför ju kunskap. Jag som okunnig kund skulle hellre köpa via fotografen och att det kostade extra än att behöva lära mig om färgprofiler och olika papperssorter och inte veta om det var bra det jag fick.

Om du inte tänkt dubbla priset förstås...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar