Annons

Fotofika Norrköping 4/10 14.00 Café Broadway

Produkter
(logga in för att koppla)
Det kanske blir vrak både före (irl.) och efter på Arbetets museum, som stänger 17.00?
 

Bilagor

  • Skeppsbrott.jpg
    Skeppsbrott.jpg
    18.7 KB · Visningar: 313
Fredagspilsner på G?

Det går ett rykte om att det vankas en fredagspilsner,...

Ett rykte som bekräftas är att "Fotofika i Norrköping" finns på facebook, snyggt Nicro!
 
Alla Välkomna!

Som sagt, imorgon på Café Broadway:

fredagen den 23 oktober ca. kl 17.30

ses vi, de som är sugna på att byta kaffet mot något "annat" Gott!
(de har utskänkningstillstånd),...

...
 
Hej Hallå,..

....NU på söndag den 6:e december är det dax att sitta i samkväm för att fika, jiddra och drömma om Tomten som kommer med fotoklappar..

..på Café Täppan kl. 14.00, mitt emot Campus entré på Bredgatan 52.

Hoppas just du kan komma, välkommen!
 

Bilagor

  • Havent-Had-My-Coffee.jpg
    Havent-Had-My-Coffee.jpg
    31.7 KB · Visningar: 379
"Fuskfika" på Brodway i morgon onsdag 29/9 kl 18:00.

Framöver kommer fotofika hållas på Brodway igen. Första onsdagen eller torsdagen i månaden, är inte riktigt bestämt.
 
Brodway onsdag 20/10 -10

På onsdag, 20/10 kl 18:00, är det mittimånadenträff på Brodway. Jocke är förvarnad och lämpligt utrymme är bokat. Jag hoppas att jag kan ta med projektor från jobb och att bildmottagningsattiralj kan fixas.

Eftersom det är första gången så bestämmer jag enväldigt att bildtemat är *trummvirvel*...... "sommarminne". Utmaningsbild är "höst". Ta med en eller två temabilder och en utmaningsbild på en usb-sticka eller maila bilderna till [email protected] senast dagen innan träffen.

Skillnaden på temabild och utmaningsbild är att temabilden kan vara gammal men utmaningsbilden skall vara tagen efter senaste "Brodwayfika" ((16/10 i detta fallet) exif kvar i bilden)). Vinnaren av utmaningsbilden bestämmer tema för nästa utmaning.

Förutom temabilder så är det helt ok att ta med andra bilder att visa upp och få kritik på.

Med kritik menas inte att bilderna skall kapas längs med fotknölarna. :) Kritik kan vara och skalla vara både positiv och negativ, det viktigaste är att den är konstruktiv. läs gärna på http://www.fotosidan.se/cldoc/4327.htm om att ge kritik.

Kommentarer som "bra bild" är fullkomligt meningslösa bortsett från att de kanske pumpar upp någons ego.. Kommentaren "bra bild, för att..." eller "bilden kunde blivit bättre om..." ger betydligt mer för den som tagit bilden och de andra som betraktar den.

Utöver att titta på och bedöma bilder så finns det möjlighet att ta tillvara på våra blandade kunskaper och erfarenheter av bildbehandling. Om vi skall köra ngn form av tema eller allmän "hur gör man detta" kan vi prata om på onsdag.
 
ANNONS