Brodway onsdag 20/10 -10
På onsdag, 20/10 kl 18:00, är det mittimånadenträff på Brodway. Jocke är förvarnad och lämpligt utrymme är bokat. Jag hoppas att jag kan ta med projektor från jobb och att bildmottagningsattiralj kan fixas.
Eftersom det är första gången så bestämmer jag enväldigt att bildtemat är *trummvirvel*...... "sommarminne". Utmaningsbild är "höst". Ta med en eller två temabilder och en utmaningsbild på en usb-sticka eller maila bilderna till
[email protected] senast dagen innan träffen.
Skillnaden på temabild och utmaningsbild är att temabilden kan vara gammal men utmaningsbilden skall vara tagen efter senaste "Brodwayfika" ((16/10 i detta fallet) exif kvar i bilden)). Vinnaren av utmaningsbilden bestämmer tema för nästa utmaning.
Förutom temabilder så är det helt ok att ta med andra bilder att visa upp och få kritik på.
Med kritik menas inte att bilderna skall kapas längs med fotknölarna.
Kritik kan vara och skalla vara både positiv och negativ, det viktigaste är att den är konstruktiv. läs gärna på
http://www.fotosidan.se/cldoc/4327.htm om att ge kritik.
Kommentarer som "bra bild" är fullkomligt meningslösa bortsett från att de kanske pumpar upp någons ego.. Kommentaren "bra bild, för att..." eller "bilden kunde blivit bättre om..." ger betydligt mer för den som tagit bilden och de andra som betraktar den.
Utöver att titta på och bedöma bilder så finns det möjlighet att ta tillvara på våra blandade kunskaper och erfarenheter av bildbehandling. Om vi skall köra ngn form av tema eller allmän "hur gör man detta" kan vi prata om på onsdag.