Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoförening i Kalmar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Liax

Aktiv medlem
Jag ska snart flytta till Kalmar för att studera, och nu undrar jag om där finns någon schysst fotoförening/grupp?

Jag vet att där finns en fotoklubb, men dessa brukar vara rätt mossiga (förlåt), så jag undrar om där finns någon förening med lite mer drag i?

Någon Kalmarit som vet?
 
Jau, det finns faktiskt en del fotoklubbar här i stan. Är själv, för tillfället, inte med i någon men för dig som ska plugga finns ju då framförallt AFFE, högskolans egna fotoklubb. Vet inte hur du tar kontakt med dem så här på rak arm, men det finns säkert information om det på skolan när du väl kommer hit......Väl mött!
 
AFFE

Tjenare Liax

Jag liksom DPG bor i Kalmar. Jag har kontakt med AFFE. Har faktiskt varit Ordförande i AFFE

AFFE är en sektion under StudentKåren och du kan vända dig till Kåren på www.karen.hik.se och klicka dig vidare till AFFE. Eller så kan du maila mig när du kommit ned hit så kan jag hjälpa till.

Välkommen till Kalmar

/Daniel
 
Jag tackar och bockar för informationen Daniel! Jag mailar dig så fort jag kommit till rätta i Kalmar.

Du vet ingen som har en ledig lägenhet förresten (kunde inte låta bli)! :-D

/Joakim
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.