Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotobutik i Malaga?

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasj

Medlem
Ska till Malaga (Spanien) med omnejd i sommar. Någon som känner till nån bra fotobutik i Malaga?
 
Jag "förnyar" denhär tråden därför att jag har samma fråga: Hur är det med fotoaffärer i Malaga som säljer begagnat eller som har en bra prisnivå?

Jag är främst ute efter ett Nikkor 70-200/2.8 VR men annat fotorelaterat krafs är ju alltid trevligt att få tag på till ett bra pris..

Nån som känner till Malagas fotoaffärer?
 
Även jag ställer samma fråga och förnyar tråden. Ska till malaga om några veckor så jag är nyfiken på hur det fungerar med fotoköp där.
 
fotoköp i malaga(omnejd) var ingen höjdare.. priserna var i stort sett samma som i finland/skandinavien.. hittade heller inga stora fotocenter eller dylikt.. vanliga småbutiker bara, typ framkallning och pocketkameror...

ett ställe var det däremot fanns prutmån och förmånliga priser var i gibraltar (skattefritt, eller nåt sånt).. men det beror då förstås om du vill riskera att bli tagen i tullen när du lämnar gibraltar.. jag var mycket nära att köpa 70-200VR objektivet där, priset ca 700 euro billigare (om ja minns rätt), men beslöt ändå att inte köpa...
 
Ok, tack för svaret. Ska förbi där men tror inte jag vill satsa på några större inköp på sådant ställe.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.